اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه، آمریکا و سازمان ملل مقدمات کنفرانس ژنو ۲ را بررسی می‌کنند

دو معاون وزیر امور خارجه روسیه، معاون وزیر خارجه آمریکا به همراه اخضر ابراهیمی، دور دیگری از رایزنی‌های 3جانبه به منظور فراهم سازی مقدمات برگزاری کنفرانس ژنو ۲ در سال جاری را امروز در ژنو انجام خواهند داد.

روسیه، آمریکا و سازمان ملل مقدمات کنفرانس ژنو ۲ را بررسی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، دور دیگری از نشست‌های 3 جانبه بین نمایندگان روسیه، آمریکا و سازمان ملل به منظور فراهم سازی مقدمات برگزاری کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه «ژنو-2» امروز، دوشنبه در ژنو برگزار می‌شود.

"میخائیل بوگدانوف" و "گنادی گاتیلوف" دو معاون وزیر امور خارجه روسیه نمایندگی این کشور در این رایزنی‌ها را برعهده خواهند داشت. از طرف آمریکا نیز "وندی شرمن" معاون وزیر خارجه آمریکا در این مذاکرات شرکت دارد و "اخضر ابراهیمی" نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب نیز که همواره در این مذاکرات حضور دارد.

روز گذشته اعلام شد که "سرگئی لاوروف" و "جان کری" وزرای خارجه روسیه و آمریکا در این نشست شرکت نخواهند داشت.

در نظر گرفته شده است که در این دیدار برخی اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل و همچنین نماینده‌ای از طرف ترکیه و اتحادیه عرب نیز شرکت داشته باشند.

در دور قبلی رایزنی‌های 3 جانبه که در تاریخ 5 نوامبر برگزار شده بود، دیپلمات‌های طرفین موفق نشده بودند در مورد برگزاری کنفرانس ژنو2 به توافق برسند. البته اخضر ابراهیمی در پایان مذاکرات تاکید کرد که این امیدواری همچنان وجود دارد که این کنفرانس تا پایان سال جاری برگزار شود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول