اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نجات لنج گرفتار در بین صخره‌ها در بندرچابهار+جزئیات

‌بر اثر اشتباه ناخدای لنج ماهیگیری در هدایت و ناوبری شناور خود در هوای مه‌آلود شب، شناوری در ساحلی نزدیک به بندر ماهیگیری پسابندر در فاصله تقریباً 65 مایلی بندر چابهار به گل می‌نشیند.

نجات لنج گرفتار در بین صخره‌ها در بندرچابهار+جزئیات

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی چابهار، براثر اشتباه ناخدای لنج ماهیگیری در هدایت و ناوبری شناور خود در هوای مه آلود شب، این شناور ‌در ساحلی نزدیک به بندر ماهیگیری پسابندر در فاصله تقریباً 65 مایلی بندر چابهار به گل می‌نشیند.

در پی این اتفاق هیچگونه آسیبی به خدمه شناور وارد نمی‌شود و بلافاصله پس از اطلاع از این سانحه، تیم کارشناسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به منظور بررسی و ارزیابی جنبه­های مختلف ‌حادثه به محل اعزام می­شو‌ند.

کارشناسان پس از انجام بررسی­ها و اطمینان از عدم ایجاد و یا احتمال بروز آلودگی زیست محیطی در آینده توسط لنج حادثه دیده، توصیه­های کارشناسی لازم در ارتباط با چگونگی و روش­های شناورسازی در اختیار مالکان قرار دادند.

با وجود این موضوع مالکان تصمیم به استفاده از روش­های شناورسازی توسط دریانوردان سنتی منطقه و گروه­های غیرتخصصی می­گیرند که موفق به شناورسازی لنج مذکور نمی‌شوند.

سرانجام پس از گذشت چند‌ روز از سانحه و گسترش آسیب به بدنه چوبی شناور که ‌روی ساحل صخره­ای نشسته بود در پی درخواست همکاری مالکان از اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، معاونت دریایی و بندری تیمی از متخصصان خود را به همراه یک دستگاه یدک­کش به محل اعزام می­کند.

تیم مذکور به فرماندهی معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان پس از تخلیه موتورخانه از آب و کنترل میزان آب ورودی به درون شناور از ناحیه شکستگی و با به‌کارگیری بشکه­های خالی به منظور کمک به شناوری و سبک‌سازی لنج، موفق می­شوند در نخستین مرحله از تلاش خود در شرایط مد لنج مذکور را شناور سازند.

در حال حاضر لنج مذکور با توجه به وسعت شکستگی در ناحیه زیرین بدنه پس از شناور‌سازی به صورت دبل بنک (Double-Bank) به دولنج دیگر پهلو داده شد تا آن را به منظور انجام تعمیرات به کارگاه لنج‌سازی همراهی کنند.

انتهای پیام/75004/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول