اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعال محیط زیست:

بخشی از پارک ملی بوجاق کیاشهر به مزایده گذاشته شد

نماینده سازمان مردم‌نهاد پیشگامان محیط زیست گفت: بیش از 57 هزار متر اراضی پارک ملی بوجاق بندرکیاشهر به مزایده گذاشته شده است.

بخشی از پارک ملی بوجاق کیاشهر به مزایده گذاشته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد محمدیان عصر امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس گیلان از آگهی فروش املاک پارک ملی بوجاق بندر کیاشهر که جزو مناطق حفاظت‌شده محیط زیست است، خبر داد و ابراز گله‌مندی کرد.

وی با بیان اینکه پارک ملی‌خشکی دریایی بوجاق بندر کیاشهر در سال 81 در شورای عالی محیط زیست به ثبت رسید، اظهار کرد: از آن سال به عنوان پارک ملی شناخته شد.

این فعال محیط زیست، ادامه داد: ستاد اجرایی امام در سال 1384 برای 80 هکتار از پارک ملی بوجاق سند گرفت و چند روز پیش با صدور آگهی فروش املاک 57 هزار و 973 متر از 80 هکتار مذکور را به مزایده گذاشت.

وی با تصریح بر اینکه این زمین تحت حفاظت محیط زیست است، خاطرنشان کرد: برای جوامع محلی منطقه جای سوال است که این زمین را ستاد اجرایی مذکور متری 10 هزار تومان به حراج گذاشته است.

محمدیان پارک ملی بوجاق را زیستگاه مجموعه‌ای از جانوران دریایی و پرندگان دانست و گفت: پارک ملی بوجاق یک موقعیت بسیار خوب برای گردشگران است.

وی متذکر شد: این ضعف بر سازمان محیط زیست به ویژه در گیلان وارد است که در زمینه حفظ پارک ملی بوجاق کوتاهی می‌کنند.

نماینده سازمان مردم‌نهاد پیشگامان محیط زیست با تصریح بر اینکه مزایده گذاشتن اراضی پارک ملی بوجاق نشانه ناتوانی محیط زیست در حفظ این منطقه است، خاطرنشان کرد: این ضعف محیط زیست است که عرصه‌های طبیعی و حفاظت شده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: قانون عرصه‌های پارک ملی بوجاق را مشخص کرده است و طبق صحبتی که با ستاد اجرایی امام شده است آنها تمایل دارند که قطعه زمین مذکور با این ارزش زیستگاهی به محیط زیست واگذار شود اما تاکنون اقدامی از طرف محیط زیست صورت نگرفته است.

محمدیان حفظ کامل پارک ملی بوجاق برای گونه‌های در خطر انقراض را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: 500 هکتار از تالاب لاگون پارک ملی بوجاق در کنوانسیون رامسر در سال 54 به ثبت رسیده و بین‌المللی شده است.

وی با اشاره به اینکه پارک ملی بوجاق دارای معارضانی است، متذکر شد: محیط زیست در این زمینه کم‌کاری کرده است.

به گفته این فعال محیط زیست، پارک ملی بوجاق در سال 1377 با وسعت 800 هکتار به مدت 5 سال با نام منطقه شکار ممنوع بوجاق کیاشهر و سپس در سال 1382 با افزایش سطح به میزان فعلی که حدود 3 هزار و 447 هکتار است، نخستین پارک ملی خشکی‌ـ دریایی کشور تحت مدیریت قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پارک ملی بوجاق سرمایه ارزشمند گیلان است که به آن چوب حراج می‌زنند.

انتهای پیام/2300/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول