اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در آستانه ژنو ۲ و با هدف تغییر در شرایط میدانی نبرد صورت می‌گیرد

تشکیل «جبهه‌الاسلامیه» تلاشی برای تغییر شرایط میدانی در سوریه

گروه‌های مسلح سوری همزمان با قدرت گرفتن القاعده و پس از شکست‌های متعدد از ارتش سوریه با تلاش برخی کشورهای منطقه اقدام به تشکیل ستاد مشترکی کرده‌اند تا در آستانه ژنو 2 بتوانند شرایط را به سود خود تغییر دهند.

تشکیل «جبهه‌الاسلامیه» تلاشی برای تغییر شرایط میدانی در سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه المنار در گزارشی از اتحاد 7 گروه مسلح تندرو سوری تحت عنوان «جبهةالاسلامیة» تاکید کرد که این ائتلاف باعث شده تا تحلیلگران برای بررسی ابعاد این ائتلاف وارد میدان شوند.

المنار با اشاره به اینکه جبهةالاسلامیة بیشتر دربرگیرنده گروه‌های سلفی و تندرو مورد حمایت قطر هستند، تصریح کرد که «لواء توحید»، «احرار الشام»، «صقور‌الشام»، «لواء اسلام»، «لواء الحق» و «البجهة الاسلامیة الکردیة» اصلی‌ترین اعضای ائتلاف جدید مخالفان مسلح هستند.

این شبکه با اشاره به اینکه گروه‌های تندرو طی ماه‌های اخیر ضربات سختی دریافت کرده‌اند، افزود: کشورهای منطقه حامی مخالفان تلاش کردند تا با متحد کردن این گروه‌ها موازنه قوا در عرصه میدانی سوریه را به سود خود تغییر دهند.

المنار افزود: جبهة الاسلامیة در واقع ستاد کلی برای گروه‌ها مسلح اسلامی است.

این شبکه با اشاره به اینکه قدرت گرفتن داعش و جبهه النصره وابسته به القاعده باعث نگرانی‌ها در سوریه شده تصریح کرد که قطر با وجود حضور گروه جیش‌الاسلام که مورد حمایت عربستان است به اتحاد این گروه‌ها کمک زیادی کرده است.

رسانه‌های سوری هم گزارش داده‌اند که این گروه‌ها تحت فشارهای منطقه‌ای با یکدیگر متحد شده‌اند بدون اینکه جبهه‌ النصره و داعش را در جمع خود قبول کنند چرا که آنها در لیست تروریسم بین‌المللی قرار دارند.

الشرق الاوسط هم در گزارشی از توافق بین گروه‌های مسلح در سوری برای تشکیل جبهه واحد تأکید کرد که این گروه‌ها همگی دارای تفکرات سلفی هستند.

بنابراین گزارش مذاکرات مربوط به تشکیل این جبهه مشترک طی چند هفته اخیر در ترکیه برگزار شده هر چند سلیم ادریس رئیس ستاد کل نیروهای ارتش آزادی انتقادات تندی از این جبهه داشته است.

همچنین الشرق‌الاوسط با اشاره به اینکه درگیری‌های اخیر داعش و جبهه النصره با دیگر گروه‌های مسلح مخالف سوری در نزدیک شدن گروه‌های مختلف تأثیرگذار بوده، تأکید کرد: داعش با اعلام تشکیل دولت خلافت اسلامی در روزهای آینده باعث تشدید درگیری بین مخالفان مسلح سوری خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول