اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

مشاور نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با فارس:

موفقیت مذاکرات هسته‌ای گام بزرگی در تحکیم ثبات منطقه‌ای است

مشاور نخست وزیر عراق موفقیت مذاکرات هسته‌ای کشورمان در ژنو را گامی بزرگ و موفقیتی مهم برشمرد که موجب تحکیم ثبات در منطقه می‌شود.

موفقیت مذاکرات هسته‌ای گام بزرگی در تحکیم ثبات منطقه‌ای است

«علی الموسوی» مشاور اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد گفت: موفقیت مذاکرات ایران با گروه 1+5 گام بزرگ و موفقیتی مهم شمرده می‌شود و ما به طرف‌هایی که موجب به نتیجه رسیدن مذاکرات و کسب این موفقیت شدند، به خصوص جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم.

الموسوی تاکید کرد که این توافقنامه از طریق تحکیم پایه‌های ثبات و استقرار و امنیت و توسعه، بازتاب‌های مثبتی بر منطقه خواهد داشت و بغداد از ابتدا روند مذاکرات را تشویق می‌کرد.

وی دستیابی به این توافق را عامل دور شدن منطقه از احتمال وقوع جنگی احتمالی بین ایران و آمریکا و گامی بزرگ برای دور شدن از کانون‌‌های بحران و توجه و تمرکز بیشتر بر رشد و توسعه و راه حل‌های مسالمت آمیز دانست.

موسوی در خصوص کنفرانس ژنو 2 که تاکنون موعد دقیق برگزاری آن مشخص نشده گفت:‌ ما امیدواریم کنفرانس ژنو 2 نیز با موفقیت همراه باشد اما واقعیت امر این است که در این راه مشکلات بسیاری وجود دارد.

وی تاکید کرد تنها راه حل بحران سوریه، دستیابی به راه حل مسالمت آمیز از طریق گفت‌وگو و مذاکره است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول