اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فرمانده کل سپاه

یادواره شهید احمدرضا عباسی شهید شاخص ملی در اراک آغاز شد

یادواره شهید احمدرضا عباسی شهید شاخص ملی با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن امام علی (ع) اراک آغاز شد.

یادواره شهید احمدرضا عباسی شهید شاخص ملی در اراک آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، یادواره شهید احمدرضا عباسی شهید شاخص ملی دقایق پیش با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری،‌ معاون ورزشی وزارت آموزش و پرورش، استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان، خانواده‌های شهدا و دانش‌آموزان بسیجی در سالن امام علی (ع) اراک آغاز شد.

احمدرضا عباسی اول شهریورماه سال 1344 هجری در شهر آستانه از توابع شهرستان شازند به دنیا آمد.

احمد، چهره‌ای بشاش داشت و تیزهوش،‌ مومن، با پشتکار، مردم‌دار و خوش ‌برخورد بود.

وی با صبر و بردباری و با اعتماد به نفس بسیار مشکلات را حل می‌کرد، در خانه با اعضای خانواده بسیار مهربان بود و برای فامیل و بستگان احترام خاصی قائل بود.

احمد تحصیلات پایه اول و دوم ابتدایی را در دبستان ابن سینا و پایه سوم، چهارم و پنجم ابتدایی را در دبستان نوبنیاد آستانه، مقطع راهنمایی را در حکیم نظامی و مقطع دبیرستان را در دبیرستان نصرالله عزیز سلطانی(شهید مطهری) شهر آستانه طی کرد و تا لحظه شهادتش که در سال چهارم دبیرستان درس می‌خواند در همان جا ادامه تحصیل داد.

احمد از جمله زبده‌ترین دانش‌آموزان بود که علاقه زیادی به تحصیل علم و دانش داشت، وی عنوان رتبه اول به لحاظ پیشرفت تحصیلی را دریافت کرد و احراز رتبه اول کلاس در دو پایه سوم و چهارم ابتدایی در سال‌های دوم و سوم دبیرستان از جمله این موفقیت‌ها به شمار می‌رود.

این شهید در تحصیل بسیار جدی و برنامه محور بود و برنامه‌های درسی خود را به خوبی تنظیم و اجرا می‌‌کرد، اوقات فراغت وی بیشتر به مطالعه کتاب‌های غیر درسی و انجام فعالیت‌های هنری و فرهنگی می‌گذشت. به کتاب و کتابخوانی علاقه داشت، علاوه بر عضویت در کتابخانه، مقدار پولی را که به دست می‌آورد صرف خرید کتاب‌های مذهبی می‌کرد. در کتابخانه اختصاصی شهید 129 کتاب از وی باقیمانده است.

دوران شکوفایی احمد در سن 13 سالگی در سال 1357 قبل از پیروزی انقلاب همزمان با اعتراض مردم در خیابان‌ها بود، به رغم کم سنی در تظاهرات مردم آستانه علیه رژیم پهلوی حضوری جدی داشت و همزمان در برنامه‌های انقلابی مجالس و مساجد آستانه شرکت می‌کرد.

وی در تاریخ 14 آذر 1361 به پایگاه بسیج رفت و برای اعزام به جبهه و حضور در کنار رزمندگان نام‌نویسی کرد و در تاریخ پنجشنبه 18 آذر 1361 جهت آموزش نظامی به پادگان حمزه تهران اعزام شد.

همرزمان او می‌گویند: «وی در پادگان حمزه بسیار بانشاط و سرحال بود و با اعتماد به نفس بالا به طور منظم در کلاس‌های نظامی شرکت می‌کرد».

این شهید والامقام در تاریخ 20 اسفند 1361 به همراه تیپ قمر بنی‌هاشم گردان یازهرا به نزدیکی پاسگاه زید عراق واقع در مرز مشترک ایران و عراق 30 کیلومتری شمال خرمشهر اعزام شد و سپس در ساعت 16:30 روز هفتم فروردین 1362 در آغاز سال نو و آغاز فصل بهار و شکوفایی لاله‌ها و گل‌ها هنگام عزیمت به سنگر فرماندهی جهت گفت‌وگو با فرمانده‌اش مورد اصابت خمپاره دشمن قرار گرفت.

انتهای پیام/87003/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول