اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته بسیج

نخستین یادواره شهدای جم‌آبرود دماوند برگزار ‌می‌شود

در آخرین شب هفته بسیج، نخستین یادواره شهدای دهستان جم‌آبرود در روستای وادان به عنوان مرکز این دهستان برگزار می‌شود.

نخستین یادواره شهدای جم‌آبرود دماوند برگزار ‌می‌شود

مسئول برگزاری نخستین یادواره شهدای دهستان جم‌آبرود امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران گفت: سخنران این آیین سردار مرتضی قربانی است و برنامه با اجرای محمدرحمان نظام‌اسلامی مجری توانمند کشور و نوحه‌خوانی بدیعی مداح اهل‌بیت (ع) و قرائت قرآن توسط یکی از قاریان شهرستان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر مسعودی همچنین به برپایی نمایشگاه آثار دفاع مقدس در حاشیه این مراسم اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه، سعی خواهد شد تا حال و هوای دوران دفاع مقدس برای نسل‌های جدید که جنگ را فقط از ما شنیده‌اند، نشان داده ‌شود.

وی با اشاره به تقارن این یادواره با شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: محوریت و خورشید محفل برنامه امام سجاد (ع) خواهد بود که شهدای دهستان همچون ستارگانی بر گرد این امام خواهند درخشید.

مسئول برگزاری نخستین یادواره شهدای دهستان جم‌آبرود همچنین به ایام محرم و نقش روایی امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) پس از واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: همان‌گونه که همگان می‌دانند اگر این روایت‎گری‌ها نبود اکنون چیزی از آن واقعه نمانده بود یا اینکه یزیدیان آن را تحریف کرده بودند.

مسعودی ادامه داد: بر همین اساس و با محوریت نقش روایت صحیح از واقعه، یکی از راویان مسلط دفاع مقدس به روایت و پرده‎خوانی جنگ و شهید و شهادت خواهد پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای هر چه بهتر مراسم کمیته‌های اجرایی، پشتیبانی، برنامه‌ریزی و نظامی و امنیتی تعیین شده و وظایف هر یک از کمیته‌ها نیز تعیین شده است.

به گزارش فارس، دهستان جم‌آبرود با در برگیری 15 روستا یکی از سه دهستان شهرستان دماوند است که مجموعاً 54 شهید در آسمان این دهستان می‌درخشند.

تاکنون یادواره شهدای روستاهای این دهستان به صورت مجزا برگزار شده بود و نخستین یادواره دهستان جم‌آبرود در آخرین شب هفته بسیج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2568/م20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول