اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی فومن خبر داد

توزیع 400 تن کود شیمیایی در فومن

مدیر جهاد کشاورزی فومن از توزیع 400 تن کود شیمیایی در این شهرستان خبر داد.

توزیع 400 تن کود شیمیایی در فومن

محمدرضا ابراهیم زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به کشت دوم در این اراضی شالیکاری این شهرستان اظهار کرد: امسال در 37 هکتار از شالیزارهای فومن راتون کشت شد که نسبت به سال گذشته 15درصد افزایش داشته است.

وی افزود: امسال در 6 هزار و 700 هکتار از شالیزارها به صورت نظارتی کشت دوم انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی فومن، برداشت 410 تن پاچ‌باقلا و کشت باقالابرکت در 360 هکتار و انواع سبزیجات در 350 هکتار این شهرستان را از محصولات کشت دوم ذکر کرد.

وی ادامه داد: کشت سبزی برگی در 270 هکتار اراضی شالیکاری فومن و یک‌هزار و 600 هکتار شبدربرسیم از دیگر تولیدات در سال جاری بوده است.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه کشت دوم تاکنون در 5 هزار و 500 هکتار اجرایی شده است، تصریح کرد: امسال 400 تن کود شیمیایی باید در بین کشاورزان توزیع شود که 2 هزار و 600 تن کود اوره و 800 تن کود فسفات بوده است.

وی از کشاورزان خواست تا برای دریافت حواله کود شیمیایی  قبل از اسفند امسال به خدمات جهاد کشاورزی و تعاونی‌ها مراجعه کنند.

به گفته این مسئول، بیش از یک‌هزار و 800 لیتر گازوئیل حمایتی از ابتدای سال تاکنون با نرخ دولتی برای بخش کشاورزی شامل مرغداری‌ها، دامداری‌ها، ماشین‌آلات کشاورزی و واحدهای تولیدی توزیع شده است.

وی افزود: تا کنون 90 تن عسل از 10 هزار کندوی 300 زنبوردار فومنی برداشت شده است که با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

ابراهیم‌زاده ارزش ریالی این مقدار عسل را 18میلیارد ریال ذکر کرد و یادآور شد: در این راستا برای حمایت از زنبورداران 200 میلیون ریال کمک بلاعوض به 80 زنبوردار در شهرستان فومن صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: امسال 75 هزار تن شلتوک در اراضی شالیکاری فومن برداشت شده که شامل 49 هزار تن برنج سفید بوده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی فومن، این شهرستان با برخورداری از 13 هزار و 870 هکتار شالیزار، 6 درصد برنج گیلان را تولید می‌کند.

انتهای پیام/84001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول