اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور:

کسب 9 رتبه برتر کنکور حاصل طرح پرورش استعدادهای بسیج است

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور با اشاره به رسالت‌های بسیج علمی کشور گفت: کسب 9 رتبه برتر و 609 رتبه زیر هزار حاصل اجرای موفق طرح رورش استعدادهای بسیج است.

کسب 9 رتبه برتر کنکور حاصل طرح پرورش استعدادهای بسیج است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محمود تولایی صبح امروز در نخستین گردهمایی کارگروه‌های تخصصی خانه نخبگان سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان تهران که با حضور جمعی از نخبگان استان تهران در سالن همایش‌های سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته بزرگداشت بسیج به دریادلان بسیجی با بیان مباحث تخصصی در ارتباط با ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و برخی مشکلات اقتصادی اظهار داشت: ما نه تنها از ظرفیت بازار 400 ـ 500 میلیونی مجاور خود غفلت کرده‌ایم، بلکه بازار 75 میلیونی خود را نیز به دیگر کشورهایی همچون چین، ترکیه، مالزی، سنگاپور و ... واگذار کرده‌ایم.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور گفت: بنابراین باید نقاط قوت استان‌ها را برای فضای پیشرفت و رقابت با این کشورها شناسایی کنیم و با اصلاح شاخص‌ها و به کار بستن راهکارهای مناسب در راستای رسیدن به اهداف نظام و شکوفایی کشور تلاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: در منطقه غرب آسیا 25 کشور با جمعیتی بالغ بر 530 میلیون نفر زندگی می‌کنند که فقط صادرکننده مواد خام اولیه هستند اما 75 درصد درآمد نفت متعلق به کشورهایی است که با تکیه بر فناوری با ارزش افزوده‌ای به مراتب تا صد برابر و بلکه بیشتر کالاهای تولیدی از نفت را به ما می‌فروشند این در حالی است که 46 درصد از فقرای جهان مسلمان هستند که عمدتاً مربوط به همین منطقه هستند.

تاکید بر تبدیل بازار منطقه به‌ سکوی پرتاب/بسیج می‌تواند محور توسعه و پیشرفت جامعه باشد

تولایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمن امروز به خیال خود ما را به واسطه مشکلات اقتصادی و از سر ناچاری به پای میز مذاکره نشانده است اما اگر مشکل امروز ما اقتصاد، رفاه و تامین نیازمندی‌هایمان است آیا راه و چاره آن در بیرون از کشور وجود دارد که برخی از مردم و کسبه کوچه و بازار راه حل آن را در برقراری ارتباط با آمریکا می‌بینند.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور عنوان کرد: در حالی که ما بیش از 4 میلیون دانشجو داریم در سال 91 ـ 90 مشکلات ارزی داشتیم، وارداتمان کم بوده به ازای هر 7 هزار دانشجو یک عنوان کالای وارداتی داشتیم آیا ما با وجود این همه دانشجو و نخبه نمی‌توانیم این مسئله را حل کنیم؟ بنابراین باید بازار 75 میلیونی خودمان و بازار 400 میلیونی کشورهای حاشیه را سکوی پرتابی برای پرش خودمان قرار دهیم.

بسیج کانون تفکر را احیاء کند/ماموریت خانه نخبگان علمی کشور

تولایی تاکید کرد: بسیج می‌تواند محور توسعه و پیشرفت در جامعه باشد، بسیج باید کانون تفکر را احیاء کند.

وی افزود: در سال 92 در تمام استان‌ها خانه نخبگان علمی بسیج شکل گرفته است و موضوعیت خانه نخبگان علمی، ایجاد یک کانون تفکر برای جمع شدن صاحب‌نظران رشته‌ها و عرصه‌های مختلف است.

تولایی با اشاره به رسالت خانه نخبگان علمی بسیج بیان داشت: ماموریت خانه نخبگان علمی بسیج  این است که در هر استان عوامل و موانع پیشرفت یا شاخص‌هایی که باید در کشور ما توسعه پیدا کند و امروز موانعی برای رشد و پیشرفت دارد را شناسایی کنند و همین طور فرصت‌های رشد و شکوفایی در استان را شناسایی و این موضوعات را دسته‌بندی و به موضوعات طرح تحقیق و پایان‌نامه تبدیل کنند و این پایان‌نامه‌ها که حاصل بررسی موانع و مشکلات و راهکارهای پیشرفت و شکوفایی است را در قالب دفترچه‌هایی به مقامات اجرایی استان تقدیم کرده و به مقامات استان هم کمک کنند.

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور تصریح کرد: امیدواریم با یک همت بسیجی بتوانیم شاخص‌های رشد و پیشرفت را در استان‌ها اصلاح کنیم و یک جریان همه‌جانبه به‌وجود بیاید و همه همت کرده و به مقامات کشور کمک کنند تا رکوردها و اهدافی که در سند چشم‌انداز نظام پیش‌بینی شده حاصل شود.

تولایی در نخستین گردهمایی خانه نخبگان بسیج استان تهران وظایف و انتظارات از خانه نخبگان علمی بسیج را تبیین و تشریح کرد و گفت: آنچه که امروز به‌عنوان پیشرفت حاصل شده سازمان بسیج علمی هم به وسیله مقام‌های قبلی و هم مقام‌های فعلی علم و فناوری کشور و هم بنیاد ملی نخبگان بسیج به‌عنوان یک سازمان نخبه‌پرور شناسایی شده و مجموعه برنامه‌های علمی که در بسیج اجرا می‌شود.

9 رتبه اولی و 609 نفر از رتبه‌های زیر هزار کنکور حاصل طرح پرورش استعدادهای بسیج است

مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور بیان داشت: در حوزه شناسایی و پرورش استعدادها در قالب طرح پایه‌های تمدن دانش‌آموزی سال گذشته 9 نفر از تک رقمی‌های کنکور حاصل اجرای طرح پرورش استعدادهای بسیج بوده است و 609 نفر از رتبه‌های زیر هزار کنکور حاصل این حرکت در سطح دانش‌آموزی بوده و در سطح دانشجویی هم افراد نخبه خلاق و با استعداد بسیاری مورد حمایت قرار گرفتند در سطوح مهندسین، پزشکان و اساتید بسیجی ساز و کارها و ساختارهایی ایجاد شده که بتوانیم این مجموعه ظرفیت‌ها را به جای جزایر منفصل به‌صورت ظرفیت‌های متصل در اختیار نظام قرار دهیم و مسئولان اجرایی هم از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها استفاده کنند.

این گزارش حاکی است، نخستین گردهمایی تخصصی خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان تهران با حضور محمود تولایی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور، محمد نجفی رئیس پژوهشکده مطالعات و تحقیقات بسیج و هیئت همراه، علی نصیری فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران و جمعی از مسئولان و نخبگان در سالن همایش‌های ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران برگزار شد.

انتهای پیام/2462/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول