اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

شهادت افتخار شیعیان است/ شهید انصاری با خون خود درخت دین را آبیاری کرد

دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی شهادت را افتخار شیعیان دانست و گفت: پیروان مکتب اهل بیت(ع) ثابت کرده‌اند که در این مسیر ثابت قدم هستند و هیچ‌گاه از ارزش‌های خود دست برنمی‌دارند.

شهادت افتخار شیعیان است/ شهید انصاری با خون خود درخت دین را آبیاری کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محسن اراکی امشب در مراسم بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام انصاری که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار کرد: این شهید بزرگوار مجاهدی نستوه بود که فی سبیل‌الله مشغول به فعالیت بود و در همین راه هم به فوز عظیم شهادت نائل شد.

وی افزود: امروز مقطعی حساس از تاریخ اسلام است و شهدای فاجعه تروریستی لبنان با خون خود درخت دین را آبیاری کردند.

دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه شهید حجت‌الاسلام انصاری سالیان متمادی در سمت‌ رایزن فرهنگی در کشورهای مختلف مشغول فعالیت بود، عنوان داشت: شهادت پاداشی بود که این مجاهد خستگی‌ناپذیر به دلیل سال‌ها فعالیتش لایق آن بود.

وی ادامه داد: شهید انصاری و دیگر شهدای حادثه تروریستی در لبنان در حقیقت مقام والایی نزد خداوند داشتند و به همین دلیل به درجه رفیع شهادت رسیدند.

اراکی در ادامه به حادثه عاشورا اشاره کرد و گفت: آنان که این فاجعه بزرگ تاریخی را رقم زدند در حقیقت با خداوند خصومت داشتند و کینه آنها نسبت به اهل بیت(ع) امری شخصی نبود.

دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی عنوان داشت: شهید انصاری یک روحانی مبارز و نمادی از رسول‌الله(ص)، امام حسین(ع) و ارزش‌های عالی دینی بود و به همین دلیل خونش توسط تروریست‌ها بر زمین ریخته شد زیرا تروریست‌های امروز هم مانند یزیدیان دشمنان خدا هستند.

وی شهادت را افتخار شیعیان دانست و اضافه کرد: پیروان مکتب اهل بیت(ع) ثابت کرده‌اند که در این مسیر ثابت قدم هستند و هیچ‌گاه از ارزش‌های خود دست بر نمی‌دارند.

اراکی با بیان اینکه ملت ایران شهادت بسیاری از ستارگان و فرهیختگان خود را به یاد دارند، گفت: بر همین اساس ترس و ناراحتی از دل مردم ولایی ایران بیرون رفته و تحمل رنج برای آنها شیرین شده است.

انتهای پیام/78004/غ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول