اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پارلمان انگلیس بازنگری در روابط با عربستان و بحرین را خواستار شد

کمیته امور خارجی پارلمان انگلیس با انتشار گزارشی مبسوط در مورد وضعیت حقوق بشر در عربستان و بحرین به دولت هشدار داده است که اگر وضعیت این دو کشور بهبود نیابد، روابط دوجانبه باید مورد بازنگری قرار گیرد.

پارلمان انگلیس بازنگری در روابط با عربستان و بحرین را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه بی‌بی‌سی، گروهی از نمایندگان پارلمان انگلیس با انتشار گزارشی در مورد وضعیت حقوق بشر در عربستان و بحرین، خواستار بازنگری در روابط لندن با این دو کشور شده‌اند.

کمیته امور خارجی مجلس عوام انگلیس در گزارش خود، نوشته است روابط پرسود تجاری و دیگر منافع راهبردی موجب شده تا لندن وضعیت حقوق بشری حاکم بر عربستان و بحرین را نادیده بگیرد.

اعضای این کمیته اشاره کرده‌اند که با وجود روابط خوبی که انگلیس با کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد، اما بسیاری از این کشورها در «پایین‌ترین سطح دموکراسی» به سر می‌برند. در بخشی از این گزارش در این مورد آمده است: با وجود آنکه وضعیت داخلی این کشورها با یکدیگر متفاوت است، اما برخی از کشورهای منطقه خلیج جزو غیردموکراتیک‌ترین‌های جهان هستند و عموما وضعیت حقوق بشری ضعیفی دارند. اگرچه، اغلب آن‌ها ثروتمند و قدرتمند بوده و برای بسیاری از منافع انگلیس در منطقه حیاتی هستند.

البته گروه موسوم به «کارزار مخالفت با تجارت تسلیحاتی» از این گزارش هم انتقاد کرده و آن را تلاش برای «ماست‌مالی» همکاری‌های دولت انگلیس با عربستان و بحرین دانسته است. اشاره این گروه به بخش‌های گسترده‌ای از این گزارش 250 صفحه‌ای است که پارلمان انگلیس در آن به توجیه روابط گسترده لندن با ریاض و منامه پرداخته است.

با این وجود نمایندگان پارلمان نسبت به وضعیت حقوق بشر در بحرین هشدار داده‌ و اعلام کرده‌اند که اگر «تا ابتدای سال 2014 پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در این وضعیت صورت نگیرد، دولت باید بحرین را به عنوان «کشوری با وضعیت نگران‌کننده» در گزارش بعدی حقوق بشر معرفی کند».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول