اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تالار بورس منطقه‌ای گیلان:

بورس رفاه اقتصادی را ارتقا می‌دهد

مدیر تالار بورس منطقه‌ای گیلان بورس را سبب مردم‌سالاری اقتصادی در جامعه خواند و گفت: بورس رفاه اقتصادی را ارتقا می‌دهد.

بورس رفاه اقتصادی را ارتقا می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا مهران‌فر عصر امروز در جمع فعالان اقتصادی گیلان با اشاره به مزایای بورس اوراق بهادار اظهار کرد: بورس را می‌توان در سه محور بورس اوراق بهادار و اقتصاد، بورس از دید سرمایه‌گذار و بورس از دید ناشران اوراق بهادار بررسی کرد.

وی تجهیز پس‌اندازها و منابع مالی کوچک مردم برای انجام طرح‌های بزرگ را از مزایای بورس اوراق بهادار عنوان کرد و افزود: بورس موجب رشد و توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

مهران‌فر تخصیص بهینه سرمایه را از مزایای بورس اوراق بهادار در اقتصاد دانست و تصریح کرد: افزایش ثروت و رفاه اقتصادی جامعه از طریق بورس امکان‌پذیر است.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای گیلان به کنترل حجم نقدینگی اقتصاد و آثار ضد تورمی بورس اوراق بهادار اشاره کرد و گفت: مردم‌سالاری اقتصادی از طریق گسترش مالکیت و ایجاد احساس مشارکت عمومی در بورس اوراق بهادار محقق می‌شود.

وی نظارت عمومی بر شرکت‌ها را از جمله مزایای بورس اوراق بهادار دانست و بیان کرد: گسترش اقتصاد بازارمحور از دیگر مزایای بورس اوراق بهادار است.

مهران‌فر با اشاره به بورس از دید سرمایه‌گذاران، خاطرنشان کرد: کسب بازده مناسب و پوشش نسبی در مقابل تورم برای سرمایه‌گذاران حائز اهمیت است.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای گیلان کاهش خطرپذیری سرمایه‌گذاری به دلیل شفافیت اطلاعات را از مزیت‌های بورس اوراق بهادار خواند و بیان کرد: نقدشوندگی بالا به دلیل وجود بازاری منسجم برای اوراق بهادار از نگاه سرمایه‌گذاران مهم است.

وی نظارت بر فعالیت شرکت‌ها در قالب قواعد، روش‌ها و قوانین و مقرارت بازار سرمایه و پاسخگویی بیشتر مدیران شرکت‌ها را از جمله مزایای بورس از دید سرمایه‌گذاران ذکر کرد و یادآور شد: واگذاری شرکت‌ها طبق اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی را باید به فال نیک بگیریم.

مهران‌فر به بورس از دید ناشران اشاره کرد و افزود: سهولت تامین مالی شرکت‌ها از طریق بورس و برخورداری از مشوق‌های دولت و بورس مانند معافیت مالیاتی از مزایای بورس اوراق بهادار است.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای گیلان با اشاره به کشف قیمت سهام اوراق بهادار شرکت‌ها، اظهار کرد: سهولت در تغییر ترکیب سهامداران و انتقال‌پذیری مالکیت از جمله مزایای بورس اوراق بهادار از نگاه ناشران است.

وی افزایش اعتبار داخلی و بین‌المللی و آشنایی جامعه با شرکت‌ها، سهولت تامین مالی از سامانه بانکی، ارزیابی مناسب‌تر از عملکرد مدیریت شرکت‌ها، ارتقای سیستم اطلاعات حسابداری و کنترل داخلی شرکت‌ها، استفاده از معیاری مناسب به منظور مقایسه شرکت با دیگر شرکت‌ها در صنعت مشابه و همچنین در مقایسه با وضعیت کلی منابع بین شرکت‌های پذیرفته شده در بورس را از دیگر مزایای بورس اوراق بهادار عنوان کرد.

انتهای پیام/84001/ک30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول