اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری کوثر خبر داد

حذف کارمزد از تسهیلات قرض‌الحسنه در موسسه کوثر

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری کوثر از حذف کارمزد چهار درصدی تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی این موسسه تا سقف 50 میلیون ریال خبر داد.

حذف کارمزد از تسهیلات قرض‌الحسنه در موسسه کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عیسی رضایی عصر امروز در حاشیه دیدار مسئولان موسسه مالی و اعتباری کوثر با مراجع عظام تقلید در سخنانی با اشاره به فعالیت 350 شعبه این موسسه در سراسر کشور تصریح کرد: 25 درصد از پرسنل این موسسه از میان بانوان و 75 درصد از میان آقایان انتخاب شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ترکیبی از تخصص و تجربه در موسسه مالی و اعتباری کوثر به کار گرفته شده است، بیان کرد: شعب این موسسه در شرایطی در کشور در طول دو سال گذشته راه‌اندازی شد که ما با بحران اقتصادی، تلاطم ارزی،کمبود بودجه دولت، مضاعف شدن تحریم‌ها و... روبه‌رو بودیم.

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری کوثر با اشاره به اینکه اقبال عمومی خوبی نسبت به این موسسه وجود داشته، گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات این موسسه حذف کارمزد وام‌های قرض‌الحسنه موسسه بوده است و هیچ بانک و موسسه رسمی دارای مجوز از بانک مرکزی چنین اقدامی را تاکنون انجام نداده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرپرستی موسسه کوثر در استان قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه شعبه این موسسه در قم فعال بوده و تلاش خواهیم کرد که شعب این موسسه را در این استان افزایش دهیم.

رضایی با اشاره به اهتمام موسسه کوثر به بانکداری بدون ربا تاکید کرد: موسسات و بانک‌ها در قبال تسهیلات قرض‌الحسنه طبق قانون چهار درصد کارمزد دریافت می‌کنند ولی ما اعتقاد داریم که قرض باید به گونه‌ای باشد که قرض‌دهنده و قرض‌گیرنده متضرر نشوند بنابراین کارمزد تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف پنجاه میلیون ریال را حذف کرده‌ایم.

وی از تشکیل شورای فقهی در این موسسه خبر داد و گفت:‌ باید حوزه علمیه نسبت به تدوین منشور اقتصاد اسلامی اهتمام داشته باشد تا فعالان این امر بتوانند بر اساس این منشور نسبت به حل مشکلات موجود در بخش بانکداری اقدام کنند.

مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری کوثر اضافه کرد: باید شرایط به گونه‌ای پیش برود که موسسات و بانک‌ها خودشان برای اجرایی کردن مقررات بانکداری اسلامی به صورت کامل پیش بروند.

انتهای پیام/2258/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول