اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد

تغییر شیوه آبیاری نخیلات دشتستان

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: موضوع تغییر شیوه آبیاری نخیلات در دشتستان را با وزارت نیرو و جهاد کشاورزی مطرح کرده و به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم.

تغییر شیوه آبیاری نخیلات دشتستان

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نوذر منفرد عصر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: آبیاری نخیلات دشتستان از دغدغه‌های ما بوده است؛ به همین دلیل با پیگیری‌های صورت گرفته به دنبال تغییر شیوه آبیاری نخیلات هستیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: موضوع تغییر شیوه آبیاری نخیلات در دشتستان را با وزارت نیرو و جهاد کشاورزی پیگیری کرده و به نتایج خوبی هم رسیده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اگر این طرح نتیجه بدهد از هر بارندگی برای نخیلات دشتستان و دیگر نقاط استان بهتر خواهد بود.

منفرد تصریح کرد: بارندگی اخیر در استان بوشهر خسارتی به محصولات کشاورزی استان وارد نکرد، به طوری که 50 درصد کشت گندم دیم که در 110 هزار هکتار در حال انجام بود، به پایان رسید.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: کشت غالب هم گوجه بود که بارش‌های اخیر خسارتی به مزارع گوجه استان نزد.

وی افزود: در چند سال اخیر در حد توان و ظرفیت و پتانسیل موجود نسبت به رفع مشکلات کشاورزان اقدام کرده‌ایم و البته تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر اذعان داشت: حمایت از تولیدکنندگان خرما و تلاش برای بهبود وضعیت بازار فروش این محصول از اولویت‌های مسئولان این سازمان است.

منفرد در پایان با بیان اینکه 40 هزار هکتار از اراضی استان بوشهر زیر کشت نخیلات است، ابراز داشت: بیش از 6 میلیون اصله نخل در استان بوشهر وجود دارد که 4 میلیون اصله نخل در دشتستان واقع است.

انتهای پیام/66006/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول