اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

50 هزار قلم کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیر مجاز معدوم شد

مدیر نظارت بر محصولات آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از معدوم‌سازی 50 هزار قلم کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیرمجاز در قم خبر داد.

50 هزار قلم کالای آرایشی و بهداشتی قاچاق و غیر مجاز معدوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، قادر اسدزاده در حاشیه مراسم معدوم‌سازی این میزان کالای قاچاق و غیر مجاز با اشاره به اقدامات کارشناسان این معاونت در بازرسی مداوم از مراکز عرضه‌کننده محصولات آرایشی بهداشتی افزود: در 860 مورد بازرسی مشترک کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی قم به همراه بازرسان مجمع امور صنفی از ابتدای سال 90 تا پایان شهریور ماه امسال 50 هزار قلم کالای آرایشی بهداشتی قاچاق و غیرمجاز از سطوح مختلف عرضه کشف، جمع‌آوری و توقیف شد.

وی با بیان اینکه این میزان کالای آرایشی بهداشتی قاچاق و غیر مجاز شامل انواع اقلام آرایشی و بهداشتی مانند کرم دور چشم، رنگ، مو، ژل مو، روغن مو، خوشبوکننده و... می‌شود، افزود: طبق برآوردهای انجام شده ارزش ریالی این کالاها که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و همچنین فاقد مجوزهای بهداشتی است بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال است.

مدیر نظارت بر محصولات آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم از تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان عرضه‌کننده این محصولات در مراجع قضایی استان خبر داد و افزود: در بررسی‌های انجام‌شده در مدت دو سال و نیم گذشته 230 پرونده برای متخلفان تشکیل و پرونده آنها برای بررسی بیشتر به مراجع قضایی ارسال شد.

وی افزود: سازمان تعزیرات حکومتی پس از بررسی پرونده‌های مذکور و تعیین تکلیف قضایی و صدور رای برای متخلفان، مجوز معدوم‌سازی این محصولات را صادر کرد.

اسدزاده با تاکید بر اینکه کالاهای آرایشی بهداشتی تولید داخل باید دارای پروانه ساخت باشند، تصریح کرد: کالاهای وارداتی که از مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند و مجوز وزارت بهداشت برای مصرف را دارند باید برچسب اصالت و سلامت کالا داشته باشند.

انتهای پیام/2258/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول