اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان قم:

قریب به 50 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی قم هستند

مدیرکل کتابخانه‌های استان قم با اشاره به اینکه یکی از وظایف نهاد کتابخانه‌های عمومی رساندن کتاب به کتابخانه‌های روستایی و شهری است، گفت: 50 کتابخانه در استان قم دارای 49 هزار و 500 عضو هستند.

قریب به 50 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی قم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی فریدونی عصر امروز در دیدار مدیران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: خداوند را شاکریم که توفیق خدمت در عرصه صددرصد فرهنگی را به ما عنایت کرده است.

وی با اشاره به اینکه نامگذاری هفته کتاب به مناسبت درگذشت علامه طباطبایی صورت گرفته است، ادامه داد: در این هفته با هدف ترویج کتابخوانی در کشور فعالیت‌های فراوانی صورت می‌گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم افزود: در استان قم ستاد هفته کتاب متشکل از دستگاه‌های مرتبط با کتابخوانی و به مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد استان قم تشکیل شده است.

وی بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف ترویج کتابخوانی و توسعه ساختمان کتابخانه‌ها و همچنین مدیریت یکپارچه کتابخانه‌ها تشکیل شده است.

فریدونی با اشاره به اینکه سه هزار کتابخانه در کشور زیر پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور قرار دارند، اذعان داشت: در کتابخانه‌های نهاد بیش از دو میلیون کتاب وجود دارد و دو میلیون نفر نیز در کشور عضو این کتابخانه‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف این نهاد رساندن کتاب به کتابخانه‌های روستایی و شهری است، عنوان کرد: 50 کتابخانه در استان قم وجود دارد که 49 هزار و 500 نفر عضو این کتابخانه‌ها به شمار می‌روند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم پرورش نیروهای مستعد برای مدیریت کتابخانه‌ها را یکی از وظایف نهاد دانست و ابراز داشت: افرادی در مدیریت کتابخانه‌‌ها گمارده می‌شوند که ضمن اینکه در کار خود متعهد هستند در ارائه مشاوره به مردم علاقه لازم را دارند.

وی افزود: هم اکنون در کتابخانه‌های استان قم 80 نیروی انسانی آموزش‌دیده و متعهد در حال خدمت هستند.

فریدونی با بیان اینکه در چند سال گذشته برنامه‌ریزی‌های خوبی برای نیازسنجی صورت گرفته است، گفت: در حال حاضر دو کتابخانه در حال ساخت در استان قم داریم که یکی از آنها به زودی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت انجمن خیرین کتابخانه‌ساز بیان کرد: طی چند سال گذشته در مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم انجمن خیرین کتابخانه‌ساز تاسیس شده است و خیرینی که علاقه دارند در این زمینه فرهنگی فعالیت کنند عضو این انجمن هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان قم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری به امر کتاب و کتابخوانی گفت: خواهشمندیم که در جلسات فرهنگی نسبت به ضرورت مطالعه کتاب اهمیت داده شود و در این زمینه باید تمام دستگاه‌های فرهنگی دخیل شوند.

انتهای پیام/2258/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول