اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نور:

تیم مذاکره کننده نرمش قهرمانانه رابه نمایش گذاشت

امام جمعه نور گفت: تیم مذاکره کننده ایران،نمونه کامل و بارز نرمش قهرمانانه رابه نمایش گذاشت.

تیم مذاکره کننده نرمش قهرمانانه رابه نمایش گذاشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده بعدازظهر امروز در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان نور با اشاره به بیانات رهبری در موضوع نرمش قهرمانانه بیان داشت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در ژنو با وجود زورگویی‌ها و تهدیدهای 5+1 نمونه بارز این نرمش قهرمانانه را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه نور همچنین درباره مبارزه با استکبار و روحیه استکبار ستیزی ابراز داشت: در قرآن کریم هم به استکبار ستیزی اشاره شده است آنچه که دنیا با آن مواجه است استکباری است که ریشه در تاریخ بشریت دارد و همان طور که رهبر انقلاب فرمودند:

« مردم دنیا باید با بیداری به دولت‌های مستکبر اجازه تاخت و تاز را ندهند ».

وی گفت: از ویژگی‌های دولت‌های مستکبر به ویژه آمریکا این است که به جای دیگران تصمیم‌گیری می‌کند و احساس کدخدای دنیا بودن در میان مقامات آمریکایی متبلور است، می‌خواهند همه دنیا را به قیمومیت خود در آورند.

خطیب جمعه شهرستان نور با اشاره به اینکه نقطه مقابل نظام اسلامی نظام استکبار است،گفت: آنچه که امروز رسانه‌های بیگانه می‌خواهند به اذهان عمومی القاء کنند این است که جمهوری اسلامی با بشریت و دولت‌های دنیا مشکل دارد،نتیجه این تبلیغات شوم هم این است که نظام اسلامی به کانون خطری برای امنیت ملت‌های دیگر معرفی می‌شود.

باقرزاده تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های دینی ما حتی با ملت آمریکا که در چنبره تصمیم گیرندگان مستکبر خود گرفتار شدند، رابطه‌ای حسنه داریم و خواستار صلح و امنیت هستیم، البته در مقابل هر گونه تجاوز از خود قاطعانه دفاع می‌کنیم.

وی در ادامه به نرمش قهرمانانه مورد تاکید رهبری اشاره کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های نظام اسلامی برخورداری از ظرفیت بالای تصمیم‌گیری در مقاطع مختلف زمانی همراه با حفظ اصول، ارزش‌ها، مصالح و منافع ملی است و رهبری با تیزبینی به همه موضوعات بین‌المللی نگریسته و در راستای تامین منافع اسلامی موضوع نرمش قهرمانانه را مطرح کردند.

امام جمعه نور با بیان اینکه نرمش قهرمانانه به معنای انعطاف در راهبردها همرا با حفظ اصول و ارزش‌ها است و در نظر گرفتن خط قرمزها،مصالح و منافع ملی است،گفت: برخی شناخت درست نسبت به این موضع حکیمانه آقا نداشتند و چنین القاء کردند که نرمش قهرمانانه مساوی با عقب‌نشینی از اصول و ارزش‌ها است و این را مستمسکی برای بیگانگان از خدا بی‌خبر قرار داده تا وانمود کنند که نظام اسلامی به دلیل تحریم‌ها کوتاه آمده است،اما تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در ژنو با وجود زورگویی ها و تهدیدهای 5+1 نمونه بارز این نرمش قهرمانانه را به نمایش گذاشتند.

باقرزاده در پایان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های استکبار جهانی جنایت کردن و توجیه آن است، خاطر نشان کرد: ظلم و ستمی که در زندان‌های ابوغریب و گوانتانامو صورت می‌گیرد همه و همه ریشه در مساله خود برتر بینی آمریکا دارد و با تجهیز جانیان بین‌المللی خود را مجاز به این حرکات شوم می‌کند.

انتهای/86023/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول