اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای نهادینه کردن فرهنگ بازدید از موزه‌ها

بازدید گروهی دانش‌آموزان از موزه‌ها رایگان شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در راستای ایجاد زمینه مناسب برای بازدید اقشار مختلف مردم و نهادینه کردن فرهنگ بازدید از موزه‌ها و اماکن فرهنگی بازدید گروهی دانش‌آموزان از موزه‌ها رایگان خواهد بود.

بازدید گروهی دانش‌آموزان از موزه‌ها رایگان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، رجب‌علی لباف خانیکی اظهار داشت: طبق بخشنامه اداره‌کل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی ـ تاریخی همچنین دانش‌آموزان و دانشجویان نیز در ایام دهه مبارک فجر می‌توانند با ارائه کارت شناسایی به صورت رایگان از موزه‌ها بازدید کنند.

وی با اشاره به سایر مواردی که بازدیدکنندگان از پرداخت ورودیه معاف هستند، اظهار داشت: پژوهشگران و محققانی که از مراکز علمی و تحقیقاتی معرفی‌نامه به همراه دارند، مدعوین و میهمانان رسمی دولت با ارائه معرفی‌نامه و اشخاصی که به منظور انجام فرایض و آیین‌های دینی در ساعات مقرر وارد مساجد و اماکن متبرکه می‌شوند، مشمول معافیت پرداخت ورودی هستند.

لباف خانیکی افزود: کلیه کارکنان سازمان میراث فرهنگی و دارندگان کارت منزلت نیز می‌توانند با ارائه کارت شناسایی به همراه سه نفر رایگان از موزه‌ها بازدید کنند.

گفتنی است، این اداره‌کل در استان خراسان رضوی دارای 14 موزه مردم‌شناسی، 6 موزه تخصصی، سه سایت موزه و دو موزه خصوصی و سه موزه مشارکتی است که موزه‌های مردم‌شناسی در مشهد، کلات، تربت حیدریه، تایباد، سبزوار، تربت جام، گناباد، قوچان، سرخس، فریمان (موزه مردم‌شناسی و موزه شهید مطهری)،‌ خواف، چناران و خلیل‌آباد واقع است.

همچنین موزه‌های تخصصی شامل موزه‌های توس، نادری و زائر در مشهد، باستان‌شناسی و آب در گناباد، نجوم در نیشابور و سایت موزه‌های استان نیز شامل سایت موزه شادیاخ، مسجد مدرسه توس و بندیان درگز است.

شایان ذکر است مراجعین با ارائه معرفی‌نامه به اداره روابط عمومی و امور فرهنگی این اداره‌کل واقع در بلوار سازمان آب (شهید صادقی) مقابل روزنامه خراسان می‌توانند نامه بازدید رایگان و نیم‌بهای خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/2202/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول