اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

معارضان بحرینی: حکومت معارضان را در محاصره رسانه‌ای خود گرفته است

معارضان بحرین می‌گویند که حکومت بیش از پیش عرصه را در رسانه رسمی بر معارضان تنگ کرده است و محاصره رسانه‌ای خود را از گذشته بیشتر کرده است.

معارضان بحرینی: حکومت معارضان را در محاصره رسانه‌ای خود گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، رهبران نیروهای معارض بحرین می‌گویند که حکومت، معارضان را از حضور در رسانه‌های رسمی منع می‌کند و بیش از پیش عرصه را در رسانه رسمی بر معارضان تنگ کرده است و محاصره رسانه‌ای خود را از گذشته بیشتر کرده است. 

این رهبران افزودند که با وجود گذشت دو سال از توصیه‌های کمیته حقیقت یاب که رهبری آن را «شریف البسیونی» برعهده دارد حکومت بحرین همچنان از باز کردن مجال برای معارضان برای حضور در رسانه‌های دیداری و شنیداری خودداری می‌کند.

رهبران معارض اشاره کردند که بر خلاف توصیه‌های شریف بسیونی، حکومت بیش از پیش عرصه را در رسانه رسمی بر معارضان تنگ کرده است و محاصره رسانه‌ای خود را از گذشته بیشتر کرده است.  

هادی الموسوی از مسئولان جمعیت معارض الوفاق بحرین گفت: توصیه شماره 1724 از گزارش بسیونی می‌گوید که سانسور بر رسانه‌ها باید کم و به معارضان اجازه داده شود تا استفاده بیشتری از پخش تلویزیونی و رادیویی و همچنین رسانه‌های نوشتاری داشته باشند.

همچنین تعدادی از وکلای بحرین خواستار توقف محاکمه افراد در مسائل مربوط به «آزادی اندیشه» شدند.

آنها تاکید کردند که حکومت همچنان به محاکمه افراد در قضایای مربوط به «ابراز اندیشه» ادامه می‌دهد.

«عبدالله الشملاوی» وکیل بحرینی گفت: تداوم مجازات‌های سنگین علیه معارضان مایه تاسف است و این مسئله در حالی است که در محکومیت تعدادی از نیروهای امنیتی که به شکنجه، قتل، و زیاده‌روی در خشونت متهم هستند تخفیف داده می‌شود.

شملاوی همچنین از انتشار عکس متهمان مسائل امنیتی که هنوز حکمی علیه آنها صادر نشده است انتقاد کرد.

همچنین «محمد التاجر» حقوقدان و فعال بحرینی تاکید کرد، اکثر اشخاصی که به اتهام نشر اکاذیب محاکمه می‌شوند همان افرادی هستند که از شکنجه‌ها، بازداشت‌ها و ورود غیر قانونی به منازل شهروندان پرده برداشته‌اند.

همچنین کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس گزارشی را در مورد روابط انگلیس با عربستان و بحرین صادر کرد که در آن اشاره شده است که حکومت بحرین در اجرایی کردن توصیه‌های کمیته حقیقت یاب شکست خورده است و فرصت گرانب‌هایی را برای ترمیم اسم خود از دست داده است.

در این گزارش آمده است که اگر حکومت بحرین به این توصیه‌ها عمل می‌کرد جامعه بین‌الملل به شکل دیگری با این کشور تعامل می‌کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول