اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم مطرح کرد

فعالیت 12 مرکز ثابت، سیار و پستی کانون در استان قم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم از فعالیت 12 مرکز ثابت، سیار و پستی کانون در استان قم خبر داد.

فعالیت 12 مرکز ثابت، سیار و پستی کانون در استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد مخلصی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: بحث کتاب و کتابخوانی جزو ضروریات جامعه است و از آن به عنوان سنجش فرهنگ عمومی استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه کتاب نقش موثری در فرهنگ و اخلاق دارد، عنوان کرد: کتاب می‌تواند ناهنجاری‌های جامعه را به طور موثری برطرف کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به اهمیت نهادینه کردن کتاب و کتابخوانی در کودکان بیان کرد: باید در کودکان عادت به کتاب خواندن رواج داده شود تا در بزرگسالی بتوانند اخلاق را رعایت کنند.

وی شناخت استعدادها و توسعه کتاب و کتابخوانی را یکی از اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و گفت: با روش‌های موثر و با استفاده از جذابیتی که ادبیات دارد کانون به طور غیر مستقیم تلاش می‌کند که کودکان را به کتاب خواندن تشویق کند.

مخلصی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور بیش از 800 مرکز ثابت، سیار و پستی دارد، بیان کرد: کانون در شهر قم با 9 مرکز ثابت، 2 مرکز سیار روستایی و یک مرکز پستی در خدمت مخاطبین است و در زمینه نهادینه‌کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهر قم تلاش می‌کند.

وی با اشاره به فعالیت انتشارات کانون گفت: انتشارات کانون در زمینه‌های مختلف برای کودکان کتاب منتشر می‌کند که از آن جمله می‌توان به مجموعه کتاب رمان نوجوان امروز در 50 جلد، مجموعه شعر نوجوان، مجموعه نمایشنامه‌های نوجوان و مجموعه داستان‌های شاهنامه به نام «نام نامور» اشاره کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به فعالیت‌های کانون در هفته کتاب در قم بیان کرد: از این فعالیت‌ها می‌توان همایش کتابخوانی «نقطه، حرف، نقش»، نشست ادبی دو پنجره با حضور محسن هجری نویسنده کتاب، برپایی جلسات نقد و بررسی کتاب، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و سرگرمی‌های سازنده، همایش فرهنگی «کتاب‌ها جان می‌گیرند» و اجرای مسابقه کتابخوانی را نام برد.

وی با اشاره به مجموعه زبان کانون گفت: کانون در سطح کشور پنج زبان را پوشش می‌دهد و در استان قم دو هزار زبان آموز از کلاس‌های کانون استفاده می‌کنند.

مخلصی با اشاره به نیاز روحی و روانی که در کشور به کتاب وجود دارد، گفت: از شما درخواست داریم برنامه‌ریزی‌های استان به گونه‌ای طراحی گردد که به این حوزه بیشتر توجه شود.

انتهای پیام/2258/ل30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول