اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گناباد:

لازمه ترویج فرهنگ قرآنی ورود قرآن به تمام لایه‌های زندگی اجتماعی است

فرماندار گناباد گفت: لازمه ترویج فرهنگ قرآن این است که قرآن به تمام زوایای ممکن زندگی اجتماعی مردم وارد شود.

لازمه ترویج فرهنگ قرآنی ورود قرآن به تمام لایه‌های زندگی اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، محمد صفایی عصر امروز در حاشیه مراسم برگزاری آزمون سی و ششمین دوره از مسابقات قرآن کریم در محل مسجد غضنفری(مجمع قاریان قرآن) گناباد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: البته نسبت به تعداد ثبت‌نام کنندگان و نقطه هدف هنوز فاصله زیادی داریم و برای رسیدن به این منظور باید یکی از برنامه‌های محوری ما ترویج دائمی فرهنگ قرآنی باشد.

وی بیان داشت: ترویج فرهنگ قرآن از طریق مساجد، کانون‌های قرآنی، پایگاه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و در همه حلقه‌های معرفتی که در شهرستان وجود دارد می‌تواند یکی از راه‌های رسیدن به این هدف باشد.

رئیس ستاد سی و ششمین دوره از مسابقات قرآنی اوقاف با بیان اینکه لازمه ترویج فرهنگ قرآن این است که قرآن را به تمام زوایای ممکن زندگی اجتماعی مردم راه بدهیم، تاکید کرد: قرآن باید سهل‌الوصول باشد و باید دسترسی جوانان و نوجوانان را به اساتید صاحب سبک و ممتاز قرآنی فراهم کنیم.

صفایی اضافه کرد: زمانی می‌توانیم رضایتمندی داشته باشیم که جامعه ما به‌طور عمومی با معدلی قابل قبول با فرهنگ قرآنی آشنایی لازم را داشته باشد.

این مقام مسئول محلی درخصوص برنامه‌ریزی برای نفرات برتر مرحله شهرستانی عنوان کرد: اینکه جوانان و نوجوانان ما برای تشویق بیشتر فقط به فکر مقام‌آوری باشند، هدف نیست و امید است با برنامه‌ریزی منسجم‌تر نشست‌های آموزشی استمرار داشته باشد.

صفایی برای تمام کسانی که در حوزه فرهنگ قرآنی و ترویج آن تلاش می‌کنند آرزوی موفقیت داشت و از همه دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات تقدیر و تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم با تقویت انجمن دوستداران قرآن کریم شهرستان بتوانیم گامی بلند در این راستا برداریم.

گفتنی است سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در گناباد در روزهای پنج‌شنبه برای مقطع شکوفه‌ها (زیر 16 سال) و جمعه ویژه بزرگسالان (بالای 16 سال) برگزار شد که ثبت‌نام آن از ابتدای سال جاری در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم تخصصی انجام شد.

در گناباد حدود 12 هزار نفر در تمامی رشته‌ها و در هر دو مقطع سنی ثبت‌نام شده بودند.

انتهای پیام/2202/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول