اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز بهداشت خرم‌آباد مطرح کرد

فعالیت 2 واحد مشاوره بیماری‌های رفتاری در دو منطقه دره‌گرم و گلدشت

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد به برنامه‌های مرکز بهداشت خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ما واحدی را به عنوان واحد مشاوره بیماری‌های رفتاری داریم که در دو منطقه دره‌گرم و گلدشت مستقر هستند.

فعالیت 2 واحد مشاوره بیماری‌های رفتاری در دو منطقه دره‌گرم و گلدشت

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جواد عموزاده پیش از ظهر امروز در دومین کمیته شهرستانی بیماری ایدز در مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد با اشاره به عواملی که می‌تواند بر شیوع بیماری ایدز تأثیرگذار باشد، گفت: اهدافی که ما در این راستا به دنبال آن هستیم، شامل اطلاع‌رسانی و آموزش برای عموم مردم، جلب نظر سیاستگذاران این برنامه و افزایش همکاری بین بخشی، معرفی دستاوردها و چالش‌های این برنامه، جلب مشارکت انجمن‌های غیردولتی و جلب حمایت مردم است.

عموزاده در خصوص بیماری ایدز عنوان کرد: ایدز بیماری است که تاکنون درمانی برای آن کشف نشده است و سالانه خسارات زیادی را به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به جوامع وارد می‌کند.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد ادامه داد: مهم‌ترین برنامه ما در این راستا آموزش و اطلاع‌رسانی برای عموم مردم است.

این مسئول در این جلسه همکاری و هماهنگی درون بخشی را یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در راه پیشگیری و کنترل این بیماری دانست.

وی یادآور شد: از نهم تا شانزدهم آذرماه از سوی سازمان بهداشت جهانی با عنوان هفته اطلاع‌رسانی در خصوص این بیماری نامگذاری شده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد گفت: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی در مورد ایدز با عنوان انجام به موقع آزمایش، تشخیص زودتر و درمان بهتر خود موید اهمیت موضوع پیشگیری و تشخیص به موقع است.

عموزاده به برنامه‌های مرکز بهداشت خرم‌آباد در این باره اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ما واحدی را به عنوان واحد مشاوره بیماری‌های رفتاری داریم که در دو منطقه دره‌گرم و گلدشت مستقر هستند.

این مسئول یادآور شد: دو پایگاه دیگر نیز در مناطق کوی علی‌آباد و گل سفید مشغول به کار هستند، تا مراجعان به راحتی بتوانند به کارشناسان ما دسترسی داشته باشند.

وی در خصوص نحوه ارائه خدمات در این واحدها تصریح کرد: ما در این واحدها علاوه برکار مشاوره توسط کارشناسان مربوطه، ویزیت بیماران و روند بیماری را پایش و کنترل می‌کنیم.

سرپرست مرکز بهداشت خرم‌آباد متذکر شد: علاوه بر این موارد ما یک پایگاه متادون تراپی داریم که در این راه برنامه‌های ویژه‌ای را برای درمان و مشاوره معتادین به صورت رایگان انجام می‌دهند.

عموزاده اذعان داشت: امیدواریم با همکاری بیشتر بین ادارات ذیربط از جمله اداره زندان‌ها، صدا و سیما، هلال احمر و سایر ادارات بتوانیم دامنه فعالیت‌ها را بیشتر کنیم.

انتهای پیام/2304/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول