اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد

تلاش برای رساندن تورم به 30 درصد تا پایان سال

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در شش ماهه اول امسال، تورم نقاط مختلف کشور از 40 به 36 درصد کاهش یافت و تلاش می‎شود که تا پایان امسال شش پله دیگر کاهش یابد و به 30 درصد برسد.

تلاش برای رساندن تورم به 30 درصد تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه سمنان، غلامرضا کاتب در همایش ملی آسیب‎شناسی نهادهای مالی در اقتصاد اسلامی که در تالار دانش دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان برگزار شد، اظهار کرد: کاهش تورم، کاهش نرخ ارز را به دنبال دارد و باعث افزایش سرمایه‎گذاری در کشور می‎شود.

وی یکی از علل ایجاد تورم را اجرای طرح مسکن مهر دانست و گفت: 17 درصد از تورم امروز کشور مربوط به اجرای طرح مسکن مهر است.

کاتب ادامه داد: این طرح باعث خانه‎دار شدن بسیاری از اقشار جامعه شد اما در نظر نگرفتن منابع مالی اصولی و منطقی برای آن علاوه بر تورم باعث بدهی 43 هزار میلیارد تومانی بانک مسکن به بانک مرکزی نیز شده است.

نماینده مردم شهرستان‎های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از آسیب‎های جدی سیستم نهادهای مالی وجود سیستم‎های پولی فعال در کشور است که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت نمی‎کنند.

کاتب اظهار داشت: عدم رعایت بانک‎داری بدون ربا، نداشتن انضباط مالی و نداشتن کادر اقتصادی تخصصی از نقاط ضعف سیستم‎های پولی فعالی است که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت نمی‎کنند.

وی رشد سرمایه‎گذاری در کشور از سال 86 را منفی دانست و گفت: خوشبختانه سرمایه‎گذاری در سه ماه اخیر رو به رشد است و پیش‎بینی می‎شود تا پایان امسال، رشد اقتصادی منفی به مثبت تبدیل شود که گام بزرگی در اقتصاد کشور خواهد بود.

به گفته کاتب، این رشد سرمایه‎گذاری باعث خواهد شد دوران تحریم به خوبی سپری شود.

انتهای پیام/2249/غ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول