اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

هیچ مذاکره‌ای درباره اصل غنی‌سازی نخواهیم داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران درباره غنی‌سازی اورانیوم در داخل خاک کشورمان هیچ مذاکره‌ای نخواهد داشت.

هیچ مذاکره‌ای درباره اصل غنی‌سازی نخواهیم داشت

اسماعیل کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: پرونده و فعالیت‌های هسته‌ای ایران دیگر یک موضوع محدود به فعالیت‌های آژانس نیست و این پرونده از سوی غربی‌ها سیاسی شده است.

وی تصریح کرد: آنچه که امروز برای همه مشخص و آشکار شده این است که فعالیت‌های هسته‌ای ایران تبدیل به عاملی برای فشار به کشورمان شده و ظاهر قضیه را تشکیل می‌دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو گفت: از سوی کشورهای غربی طی روزهای اخیر مسائل و پیش‌شرط‌‌هایی مطرح شده که قابل تامل است.

*مطالبات زورگویانه صهیونیست‌ها از زبان 1+5 مطرح می‌شود

وی تصریح کرد: این مطالب پیش‌تر نیز از سوی دشمنان قسم خورده ایران مانند رژیم اشغالگر قدس مطرح شده بود و متاسفانه شاهد هستیم که در مذاکرات ژنو 2 و همچنین روزهای اخیر از زبان اعضای 1+5 مطرح می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این خواسته‌ها هرگز از سوی ایران مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد، چرا که مذاکره برای نفی حقوق ایران نیست و برخی مسائل برای ما به مانند خط قرمزی است که هرگز درباره آنها بحث نمی‌کنیم.

کوثری گفت: به عنوان نمونه بحث غنی‌سازی اورانیوم در داخل خاک ایران و در چارچوب مقررات و قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موضوع قابل مذاکره‌ای نیست، چرا که ما این اقدام را در چارچوب قوانین حق خود می‌دانیم و دلیلی ندارد از حقوق مسلم کشورمان چشم‌پوشی کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که نتیجه مذاکرات فعلی ایران با 1+5 را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: اگر غربی‌ها و طرف‌های مذاکره‌کننده بخواهند همان شیوه مانع‌تراشی و سنگ‌اندازی و تهدید را دنبال کنند، این دوره نیز به نتیجه نخواهد رسید.

کوثری در پایان تاکید کرد: ایران نیز به مانند همه کشورها حقوقی دارد و از حق خود دفاع می‌کند، لذا برای نتیجه دادن مذاکرات فعلی کشورهای غربی باید حقوق ما را در چارچوب قانون بپذیرند و تنها در این شرایط است که می‌توانیم به یک نتیجه مطلوب و مورد تایید طرفین دست یابیم.

انتهای پیام/2302/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول