اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

اردبیل بیست و سومین استان توسعه یافته کشور است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: اردبیل بیست و سومین استان توسعه یافته کشور است در حالی که می‌تواند در افق 20 ساله جایگاه این استان به 10 ارتقا یابد.

اردبیل بیست و سومین استان توسعه یافته کشور است

کمال‌الدین پیرموذن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ 90 درصد مراجعان به نمایندگان مجلس و بنده از بابت بیکاری و مشکلات معیشتی مردم است که ما برای حل این معضل باید به تعامل عزت‌مندانه با دنیا و تقویت روابط اقتصادی دیپلماسی مدبرانه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که سیاست نرمش قهرمانانه را مطرح کردند، روی آوریم.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل یک هزار و 200 پروژه آغاز شده اما به دلیل محدودیت و کمبود منابع اعتباری و درآمدی کشور، تعداد 400 پروژه از این تعداد فعال است که ما باید همت‌مان را بار دیگر به کار گیریم تا پروژه عظیم اقتصادی، تولیدی و عمرانی رونق گرفته و بستر اشتغال فراهم آید.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل یادآور شد: با تحقق حماسه سیاسی ملت در 24 خرداد و انتخاب دولت تدبیر و امید از سوی مردم، دولتمردان سعی می‌کنند در برنامه 100 روزه و شش ماهه مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را برطرف کنند و همانگونه که بنده از اول اعلام کردم در این مسیر مددرسان دولت، خادم ملت و فدایی رهبر هستم.

پیرموذن گفت: با انتخاب استانداری لایق و شایسته که ربع قرن در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی فعال بوده و خود در حد یک کابینه است پلی برای تامین رضایت شهروندان و پیشرفت منطقه فراهم آید تا در افق 20 ساله بتوانیم به جایگاه واقعی دست پیدا کنیم.

وی عنوان کرد: جایگاه واقعی استان اردبیل جزو 10 استان توسعه یافته کشور است که این جایگاه هم اکنون بیست و سوم است که باید تلاش کنیم جامعه اسلامی و مسلمانان به فرموده امام علی (ع) جامه ذلت نپوشیده و عزت‌مندانه زیست کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تلاش مجلس و دولت برای احیای فرصت‌های شغلی و ایجاد فضای مناسب کسب و کار، رونق صنعتی و تولیدی خبر داد و افزود: با توجه به افزایش مشکلات تامین مایحتاج مردم در سال‌های اخیر ما از وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزرای اقتصادی خواسته‌ایم تا حل این مشکلات را در دستور کار قرار دهد تا 90 درصد مشکلات مردم که از همین جا ناشی می‌شود، برطرف شود.

پیرموذن حل مشکل سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و تولیدی، رفع موانع صادرکنندگان و همچنین کاهش عوارض مربوط به حوزه تولید و صادرات را ضروری اعلام کرد و بیان داشت: ما به دنبال خط اعتباری ویژه برای پروژه‌های عظیم تولید نظیر پترو‌شیمی هستیم که بیش از 50 میلیون دلار نیز از محل صندوق توسعه ملی به آن اختصاص یافته است.

وی اهمیت راه‌اندازی کارخانه پتروشیمی منطبق بر طرح آمایش سرزمینی را به همراه توجه به فرآوری معدن پرلیت یادآور شد و خاطر‌نشان کرد: سهم استان اردبیل از صنعت کشور 0.5 درصد است که این سهم باید با بسترهای سرمایه‌گذاری مناسب و سیاست‌های تشویقی برای سرمایه‌گذاران افزایش یابد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از انتخاب مجید خدابخش به عنوان استاندار اردبیل که همسو با سیاست دولت تدبیر و امید برنامه‌های جدی را در منطقه دنبال می‌کند، ادامه داد: امیدواریم با حل مشکلات و مبانی ملی و تکمیل شدن کابینه دولت یازدهم کارها با قوت و قدرت ادامه پیدا کند.

پیرموذن در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل با انتقاد از انتشار اوراق مشارکت بدون پشتوانه و چاپ اسکناس‌های فاقد پشتوانه که به تورم 30 درصدی دامن زده است، گفت: با سیاست دولت یازدهم همه این نابسامانی‌های اقتصادی در حال برطرف شدن است که با تعامل عزت‌خوا‌هانه با دنیا سعی داریم با حل مشکل تحریم کشور را به سمت پیشرفت حقیقی سوق دهیم.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول