اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رضا سراج مطرح کرد

تربیت نیروی انقلابی و مقابله با گفتمان‌های انحرافی رسالت بسیج دانشجویی

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: رسالت و وظیفه بسیج دانشجویی تربیت نیروی تراز انقلاب و مقابله با گفتمان‌های انحرافی است.

تربیت نیروی انقلابی و مقابله با گفتمان‌های انحرافی رسالت بسیج دانشجویی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت رضا سراج پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان بسیجی با عنوان (چرایی تشکیل بسیج دانشجو و طلبه) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اظهار کرد: امام راحل با دوراندیشی خود نهاد بسیج دانشجویی را تأسیس کردند.

وی اصلی‌ترین وظیفه بسیج دانشجویی را تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: استمرار انقلاب در نسل‌های سوم و چهارم به بعد نیز جزء وظایف بسیج دانشجویی است.

کارشناس مسایل استراتژیک با بیان اینکه ما وارث بزرگترین انقلاب بشری هستیم تصریح کرد: در دسته‌بندی انقلاب‌ها، انقلاب‌ها را شامل دو دسته می‌نامند که یکی انقلاب‌های بزرگ و موفق هستند و نیز انقلاب‌هایی که نظم و استمرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه انقلاب‌های بزرگ و موفق مرحله پیروزی را پشت سر می‌گذارند افزود: چنین انقلاب‌هایی نظم را استقرار می‌دهند و آن را تثبیت می‌کنند.

سراج انقلاب اسلامی ایران را از انقلاب‌های کامل در دنیا نامید و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران در سال 57 موفق شد نظم شاهنشاهی را فرو ریزد و انقلاب را تثبیت کند.

وی با اشاره به اینکه نظام‌سازی انقلاب شکل گرفت یادآور شد: بسیاری از انقلاب‌ها مانند انقلاب نیکاراگوئه نتوانستند نظم انقلابی را حاکم کنند و استمرار یابند و پس از 5 سال با جنگ روانی و شورش‌های مردم این انقلاب رویگردان شد و نگاه ضد آمریکایی شکل گرفت.

کارشناس مسائل استراتژیک با تصریح بر اینکه انقلاب اسلامی ایران بزرگ بود اظهار کرد: مؤلفه‌های این انقلاب داشتن ظرفیت‌های گفتمان‌سازی بود.

وی با بیان اینکه 3 انقلاب در دنیا گفتمان‌سازی کردند خاطرنشان کرد: انقلاب فرانسه گفتمان لیبرالی، انقلاب روسیه گفتمان کمونیست و انقلاب اسلامی ایران گفتمان بیداری اسلامی را ایجاد کردند.

سراج انقلاب اسلامی را ایجاد کننده بیداری اسلامی در دنیا خواند و تصریح کرد: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفتمان بیداری اسلامی در کشورهای منطقه مانند لبنان، مصر، عراق، عربستان و ... ایجاد شد.

وی ادامه داد: در لبنان گفتمان انقلاب اسلامی بنیان حزب‌الله را ایجاد کرد و گفتمان انقلاب در لبنان با راهبرد مقاومت ششمین ارتش بزرگ دنیا را تبدیل به سیزدهمین ارتش دنیا کرد که ادامه این روند به اضمحلال رژیم صهیونیستی منجر می‌شود.

کارشناس مسائل استراتژیک ظرفیت استمرار و استکمال را مؤلفه‌های دوم انقلاب‌های بزرگ خواند و گفت: حمایت مردمی و مبانی انقلاب بسیار مهم است و از این نظر انقلاب اسلامی ظرفیت استمرار و استکمال را دارد و جزو برترین و کامل‌ترین انقلاب دنیا است.

سراج با بیان اینکه ما وارث چنین انقلابی هستیم متذکر شد: وظیفه ما تربیت نیروی تراز انقلاب است.

وی رسالت بسیج دانشجویی در تربیت نیروی انقلاب را بسیار عظیم خواند و خاطرنشان کرد: مبادا این امر به بازی گرفته شود و نقش بسیج دانشجویی در زمینه تربیت نیروی تراز انقلاب بسیار مهم و رسالت تاریخی است.

این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی زمینه ساز محدودیت و ظهور خواهد شد اظهار کرد: در آن صورت آرزو می‌کردیم که این شرایط را درک کنیم و اکنون این شرایط ایجاد شده و نشان می‌دهد که توفیق بزرگی است.

وی وظیفه بسیج دانشجویی را مقابله با گفتمان‌های انحرافی دانست و متذکر شد هر کاری که برای تسریع گفتمان در جامعه انجام دهیم جزو وظایف بسیج دانشجویی است.

سراج عدالت‌خواهی، محرومیت‌زدایی، تشکیل حلقه‌های فکری، تحلیل‌های سیاسی و ... را از ظرفیت‌هایی دانست که بسیج دانشجویی باید از آن‌ها استفاده کند.

انتهای پیام/2300/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول