اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد تاکید کرد

لزوم تقویت انجمن‌های تخصصی خانه صنعت و معدن یزد

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد با اشاره به افزایش تعداد انجمن‌های تخصصی این تشکل اقتصادی خواستار تقویت انجمن‌های تخصصی خانه صنعت و معدن یزد شد.

لزوم تقویت انجمن‌های تخصصی خانه صنعت و معدن یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسین فنایی صبح امروز در نشست اعضای خانه صنعت و معدن و روسای انجمن‌های تخصصی و فعال این خانه اظهار داشت: انجمن‌های تخصصی در حوزه صنعت و معدن نقش موثری دارند و لازم است با تقویت و انسجام و ساماندهی انجمن‌ها، گامی موثر در راستای مشکلات و موانع صنعتی و اقتصادی پیش‌ روی مدیران اقتصادی بخش خصوصی برداشته شود.

وی با بیان اینکه مشکلات واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی بسیار راحت‌تر و ساده‌تر دنبال می‌شود، افزود: صنایع خرد و کوچک به طور قطع از مشکلات بیشتری برخوردار هستند و حل این مشکلات نیز دشوارتر و پیچیده‌تر خواهد بود که لازم است انجمن‌های هر بخش در این زمینه همراهی و همت کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد با تاکید بر تقویت انجمن‌های تخصصی در سطح استان در حوزه صنعت و معدن عنوان کرد: خوشبختانه انجمن‌های موجود دارای اعضا، مدیران و هیئت مدیره باسابقه و قوی هستند که اگر فعالیت انجمن نیز جدی‌تر از گذشته دنبال شود به طور قطع به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

این فعال اقتصادی با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد از سوی خانه صنعت و معدن استان یزد در راستای حل و فصل مشکلات صاحبان صنایع و معادن ادامه داد: اینکه تنها خانه صنعت و معدن بخواهد اقدام کند و وارد میدان شود، نمی‌تواند کاری را به تنهایی پیش ببرد و لازم است تا انجمن‌ها نیز به عنوان بازوی خانه صنعت و معدن وارد شوند و این تشکل را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه خانه صنعت و معدن مشکلات واحدهای کوچک‌تر را به مقامات ارشد استان ارائه می‌کند، تصریح کرد: همواره بر این امر استوار بوده‌ایم تا در مواردی که به اصلاح قوانین نیاز باشد، تلاش لازم را برای این کار داشته باشیم که تا به امروز مشکلات زیادی نیز حل شده اما مشکلات جدیدی نیز برای صنایع به بار آمده است که باید با اتحاد و همفکری آن‌ها را نیز رفع کنیم.

فنایی، نقش تشکل‌های بخش خصوصی و انجمن‌های زیرگروه خانه صنعت و معدن را در حمایت از صنعت و بخش اقتصادی استان موثر خواند و اظهار داشت: تشکل‌ها این توانایی را دارند تا در راستای قانون و مقررات، تصدی‌گری دولت را کم کنند و برای حل مشکلات و هدف‌گذاری فعالیت خود، راهکار و برنامه ارائه کنند و با ساماندهی فعالیت‌ها، موانع و مشکلات را از پیش‌روی خود بردارند.

وی با بیان اینکه برنامه و هدف اصلی انجمن‌های تخصصی زیرگروه خانه صنعت و معدن استان باید انسجام بین واحدهای صنعتی و معدنی و مدیران این بخش باشد، تصریح کرد: انجمن‌ها باید با انسجام خود به گونه‌ای عمل کنند که در پیشبرد اهداف و امور مربوط به بخش صنعت و معدن استان در هر حوزه‌ای موثر باشند و به عنوان حامیان صنعت عرض اندام کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد با اظهار تاسف از کم‌کاری برخی انجمن‌های تخصصی در سال‌های گذشته گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته برخی از انجمن‌های صنایع همگن در حالت رکود به سر می‌بردند و فعالیت چندانی نداشتند که به نظر می‌رسد باید این انجمن‌ها نیز بیش از گذشته فعالیت داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر مجموعه‌ای قوی در این بخش داشته باشیم به راحتی می‌توانیم در استان مواضع خود را دنبال کنیم و حرف خود را به صورت منطقی برای رفع مشکلات و موانع بازگو کنیم.

رئیس خانه صنعت و معدن استان یزد ادامه داد: با توجه به اینکه جایگاه استان یزد در صنعت، معدن و تجارت کشور شایسته و ویژه  است و دارای رتبه بالایی در این زمینه هستیم، لازم است تا توجه بیشتری به نقش و تاثیرگذاری انجمن‌ها در توسعه صنعتی و معدنی استان نیز داشته باشیم.

این فعال اقتصادی در بخشی از سخنان خود به تشریح پاره‌ای از مشکلات و موانع صنایع استان پرداخت و گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد به تولیدکنندگان داخلی کم‌لطفی می‌شود به‌ویژه که در سال‌های اخیر این موضوع نمود بیشتری داشت و قوانین و مقرراتی که برای این بخش از جامعه وضع می‌شد نه تنها در حمایت نبود بلکه به نام حمایت از تولید و در واقع به ضرر تولیدکنندگان بود.

وی با بیان اینکه تشکل‌های بخش خصوصی به دنبال اهداف جمعی و ایفای حقوق بخش خصوصی هستند، افزود: از این‌رو تشکل‌ها می‌توانند اگر حقوق اعضای آن‌ها مورد بی‌توجهی قرار گرفت با انسجام و استفاده از خرد جمعی و در سایه همدلی و همفکری نسبت به احقاق آن اقدام کنند و به نتایج بهتری دست یابند.

فنایی در بخشی از سخنان خود از افزایش تعداد انجمن‌های تخصصی خانه صنعت و معدن استان یزد خبر داد و گفت: با ساماندهی انجمن‌های تخصصی خانه صنعت و معدن استان یزد، تعداد آن‌ها از 15 انجمن به 19 انجمن خواهد رسید.

وی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و فعالیت واحدهای صنعتی و معدنی مختلف در سطح استان، تعداد انجمن‌های تخصصی زیرگروه خانه صنعت و معدن استان یزد به 19 انجمن تخصصی خواهد رسید.

رئیس خانه صنعت و معدن یزد افزود: بخش دولتی و خصوصی با همکاری یکدیگر می‌توانند مسائل را به‌خوبی پیگیری و برای حل آن‌ها اقدام کنند که افزایش تعداد انجمن‌های تخصصی در استان بستر مناسبی برای تقویت تعامل منطقی در امور اقتصادی است.

انتهای پیام/90004/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول