اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سراج:

شبکه‌های اجتماعی چندگانه در بسیج دانشجویی تشکیل شود

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: شکل‌گیری شبکه‌های اجتماعی چندگانه در مورد انقلاب اسلامی در بسیج دانشجویی ضروری است.

شبکه‌های اجتماعی چندگانه در بسیج دانشجویی تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا سراج پیش از ظهر امروز به مناسبت دوم آذر سالروز تشکیل بسیج دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با تبریک سالروز بسیج دانشجویی موضوع چرایی تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را مورد بحث قرار داد.

وی با بیان اینکه امام راحل پایه‌گذار بسیج دانشجویی و طلبه است، تصریح کرد: باید ببینیم بسیج دانشجو و طلبه نگاه فرصت محور است یا تهدید محور، رهبران انقلاب شأن تاسیسی دارند که از ویژگی‌های این رهبران است.

سراج با بیان اینکه رهبران تاسیسی نظم جدیدی را به جای نظم قبلی مستقر می‌کند، تصریح کرد: رهبران انقلاب، با برخوردار از شأن تاسیسی نظم جدیدی را مستقر می‌کنند که در انقلاب اسلامی ایران نیز این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: امام راحل برای استقرار نظم جدید تشکل‌ها را بنیانگذاری کردند که نخستین آن شورای انقلاب بود.

کارشناس مسائل استراتژیک تشکیل کمیته‌های انقلاب اسلامی با ماموریت نظم و انضباط در جامعه را شان تاسیسی امام راحل دانست و افزود: بلافاصله سپاه پاسداران و سپس با فاصله کم بسیج مستضعفان تشکیل شد که امام خمینی با بنیانگذاری این تشکل‌ها، نظم جدیدی را استقرار داد و انقلاب اسلامی را تثبیت کرد و این از نشانه‌های دوراندیشی امام بود.

وی با تصریح بر اینکه انقلاب‌ها سه مرحله مبارزه و پیروزی، تثبیت و استمرار را دارند، خاطرنشان کرد: رهبران انقلاب به ویژه امام خمینی از شأن تاسیسی خود برای استقرار و تثبیت انقلاب استفاده کردند و در یک انقلابی سراغ نداریم که برای مرحله استمرار همفکر باشند.

سراج با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برای مرحله مبارزه و استمرار و تثبیت از شان تاسیس امام استفاده کرده است، یادآور شد: امروز می‌بینیم نهادهایی مانند بسیج و سپاه نقش‌آفرینی می‌کند.

وی تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را نشانه دوراندیشی امام دانست و گفت: این امر رسالت سنگین تشکل‌های مذکور را می‌رساند.

کارشناس مسائل استراتژیک خاطرنشان کرد: بسیج دانشجو و طلبه پس از پایان جنگ تحمیلی تشکیل شد و اکنون انقلاب اسلامی وارد مرحله استمرار و استکمال می‌شود که بسیج دانشجویی وظیفه‌اش کمک به استمرار انقلاب است.

وی شجره طیبه بسیج را نشانه درایت امام راحل دانست و تصریح کرد: بسیج دانشجویی باید گفتمان امام را ترویج و تحکیم کند.

سراج با بیان اینکه جامعه اسلامی در زمینه‌سازی برای تمدن اسلامی رویکرد بسیج دانشجویی را دارد، متذکر شد: بسیج دانشجویی با اندیشه‌های انحرافی مبارزه می‌کند و اگر برای تهدید نرم به وجود آمده است باید به سراغ نقد گفتمان‌های انحرافی و به چالش کشاندن آن و اثبات ناکارآمدی آنها بروند.

وی وظیفه بسیج دانشجویی را آگاهی بخشی به جامعه از آثار اندیشه‌های انحرافی دانست و یادآور شد: بسیج دانشجویی باید برای تکاپوی انقلابی در دانشگاه‌ها تلاش کند.

سراج اظهار داشت: امروز سه انقلاب بزرگ در دنیا وجود دارد که در مرحله استمرار گفتمان‌سازی شده‌اند.

کارشناس مسائل استراتژیک افزود: انقلاب فرانسه با گفتمان رگولاری، انقلاب روسیه با گفتمان کمونیسم و انقلاب ایران اسلامی گفتمان بیداری اسلامی را به وجود آوردند.

سراج با تصریح بر اینکه باید ساختاری مرتبط با کادرسازی در درون خود ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: تمام نیازهای انقلاب باید در درون آن شکل گیرد و برنامه تربیتی داشته باشد.

وی تشکیل شبکه‌های اجتماعی چندگانه که در مورد انقلاب است را در بسیج دانشجویی ضروری دانست.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول