اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاهرود:

قیام امام حسین (ع) پایه‎های استکبار جهانی را در طول تاریخ لرزاند

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاهرود گفت: قیام سالار شهیدان در کربلا، پایه‎های استکبار جهانی را در طول تاریخ به لرزه درآورد و باعث بیداری ملت آزاده شد.

قیام امام حسین (ع) پایه‎های استکبار جهانی را در طول تاریخ لرزاند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام محمد حسین‏پور پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری هیئت علی‎اکبر (ع) ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود که با حضور مسئولان نظامی و انتظامی و ارگان‎های دولتی شهرستان شاهرود در حسینیه ثارالله برگزار شد، در سخنانی با گرامیداشت ایام حزن اهل بیت (ع) و اسیری خاندان عصمت و طهارت اظهار کرد: ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و ماه پیروزی حق بر باطل و گواه آشکار تحقق وعده الهی بر حکومت صالحان در جهان است.

وی افزود: تاریخ سراسر عبرت عاشورا و قیام اباعبدالله (ع) در طول تاریخ چراغ روشنی برای همه مظلومان و ستم‎دیدگان جهان برای مقابله با استکبار و طاغوت‏های زمان است.

حسین‏پور تصریح کرد: فرعون‏ها و طاغوت‏های تاریخ همه نابود و محو شدند و اثری از آنها بر جا نیست، اما قیام امام حسین (ع) و امامان معصوم هنوز بعد از هزاران سال زنده، پویا و نویدبخش راه‏های روشن است.

وی با اشار به جمله حضرت زینب (س) از زیبایی روز عاشورا گفت: حضرت زینب (س) زیباترین منظره‏ها را منظره عصر عاشورا و شهادت برادر خود می‏داند؛ چرا که با شهادت حسین (ع) اسلام زنده و باقی شد.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شاهرود خاطر نشان کرد: جلوه‏ها و رازهای عاشورا بعد از گذشت هزاران سال هنوز هم مبهم است و ما هنوز به عظمت این روز بزرگ پی نبرده‏ایم.

وی بیان کرد: امروز که ما با استکبار مبارزه و مقابله می‏کنیم، باید بدانیم این درس عاشورا و حسین (ع) است که به ما آموخته «هیهات من الظله» و ما با این شعار اقتدار، عزت و ایستادگی خود را به جهانیان آموخته‏ایم.

حسین‏پور تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) پایه‏های زر و زور و تزویر و نیرنگ و طاغوت را به لرزه درآورد و برای طول تاریخ نشانه و الگویی برای مبارزه با طاغوت و استکبار شد و همچنان این عاشورا و حسین (ع) است که پایه‏های استکبار را می‏لرزاند.

در این مراسم، مداحان اهل بیت (ع) به مرثیه و مداحی در وصف امام حسین (ع) و یاران باوفایش پرداخته و عزادران به سر و سینه زدند.

لازم به ذکر است؛ مراسم عزاداری هیئت علی‎اکبر (ع) سپاه شاهرود به همت سربازان این ناحیه به مدت پنج روز در حسینیه ثارالله برگزار می‏شود.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول