اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی گیلان:

بسیج دانشجویی تولیدکننده فکر‌های انقلابی است

مسئول بسیج دانشجویی گیلان گفت: بسیج دانشجویی تولید کننده فکرهای انقلابی است و باید در راستای تربیت نیروهای همتراز با انقلاب نقش‌آفرینی کند.

بسیج دانشجویی تولیدکننده فکر‌های انقلابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کامیار مهدی‌پور صبح امروز به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی در جمع دانشجویان بسیجی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و تبریک سالروز تشکیل بسیج دانشجویی اظهار کرد: بسیج دانشجویی مدیون نام امام خمینی است.

وی سالروز تشکیل بسیج دانشجویی را سالروز تولد این تشکل دانشجویی دانست و افزود: آنچه در شأن این تشکل است رقم نمی‌خورد و باید در تدبیر اهداف امام خمینی(ره) گام‌های بزرگ برداریم.

این مسئول با بیان اینکه چند ماه پس از پایان جنگ تحمیلی امام دستور تشکیل بسیج دانشجویی را دادند، گفت: بسیج دانشجویی به عنوان نخستین قشر تشکیل شده به صورت تخصصی در فضای دانشگاه شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه رسالت‌های بسیج دانشجویی با دستور امام راحل به عهده دانشجو گذاشته شده است، تصریح کرد: بسیج دانشجویی در این سال‌ها ثمرات ارزشمندی داشته است.

مهدی‌پور تفاوت تشکل بسیج دانشجویی با دیگر تشکل‌ها را در محتوا و ساختار تشکل دانشجویی خواند و یادآور شد: تشکل دانشجویی در تمام عرصه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و... حضور دارد.

مسئول بسیج دانشجویی گیلان ماهیت ساختار این تشکل را دو بعدی دانست و گفت: بسیج دانشجویی به راحتی می‌تواند صدور بیانیه داشته باشد در حالیکه دیگر اقشار بسیج این ظرفیت را ندارند.

وی ساختار تشکل بسیج دانشجویی را نظم یافته خواند و افزود: باید به عنوان یک تشکل نظم‌یافته در فضای دانشگاهی فعالیت کنیم.

مهدی‌پور اتکاء به سپاه را از دیگر ویژگی بسیج دانشجویی از نگاه رهبری ذکر کرد و متذکر شد: با تدبیر رهبر معظم انقلاب، بسیج دانشجویی در چالش‌های حیاتی و اساسی، دانایی علمی، تولید فکر، سازندگی، خدمات رسانی و... حضور دارد.

وی با تصریح بر اینکه از ظرفیت‌های بسیج دانشجویی استفاده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری ارتباط بسیجیان دانشجو و طلبه را خواستار هستند.

وی برگزاری نشست‌های بصیرتی، کرسی‌های آزاداندیشی و ... از اقدام‌های بسیج دانشجویی ذکر کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه اگر روی ساختار اساسی نظام کار نشود با چالش مواجه می‌شود، یادآور شد: نقش‌آفرینی بسیج دانشجویی در بحث علم، اساسی است و در عرصه علمی باید جهاد علمی داشته باشیم.

مهدی‌پور اردوهای جهادی را محور اساسی دانشگاه‌ها دانست و یادآور شد: نقش‌آفرینی بسیج دانشجویی در این اردوها مهم است اما استقبال زیادی از آن نمی‌شود.

وی با بیان اینکه امسال 48 گروه جهادی در بسیج دانشجویی داشتیم، اظهار کرد: این در حالی بود که اعتبار گروه جهادی موجود بود اما به دلیل اینکه نتوانستیم از این فضا به درستی استفاده کنیم 50 درصد اعتبار برگشت داده شد.

وی تربیت نیروهای همتراز با انقلاب اسلامی را از دیگر نقش آفرینی بسیج دانشجویی خواند و متذکر شد: بسیج دانشجویی تولید کننده فکر های انقلاب است و باید در این راستا نقش‌آفرینی کند.

مهدی‌پور هفته بسیج را فرصتی برای ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های این نهاد به ویژه بسیج دانشجویی ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول