اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان:

اولین محموله 77 هزار تنی گندله آهن در بندرامام تخلیه شد

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: به منظور بهره‌گیری از توان تجهیزاتی و امکانات ریلی یک فروند کشتی حامل بیش از 77 هزار تن گندله آهن در این بندر پهلوگیری و تخلیه شد.

اولین محموله 77 هزار تنی گندله آهن در بندرامام تخلیه شد

علیرضا خجسته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر امام با اعلام این خبر اظهار داشت: این فروند کشتی حامل 77 هزار تن گندله آهن متعلق به فولاد مبارکه اصفهان و با 14 متر آبخور است که با تلاش و هماهنگی عوامل مختلف دریایی و بندری در اسکله‌های مجتمع بندری امام پهلو دهی شده و در نخستین ساعت پس از پهلو دهی آغاز به تخلیه کرد.

خجسته با بیان اینکه به منظور افزایش سرعت تخلیه محمولهٔ این کشتی از تجهیزات و امکانات مدرن استفاده شد، اظهار داشت: برای ارتقاء سرعت تخلیه و بارگیری بیش از 58 دستگاه انواع تجهیزات تخلیه از جمله جرثقیل ساحلی، هاپر، گراپ، کشنده، لودر و تاپ لیفت جهت پشتیبانی، تخلیه و نگهداری کالا در بارانداز‌ها استفاده گردید که منجر به ارتقاء نرخ تخلیه این محموله به حدود 9000 تن در یک شبانه روز شد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در ادامه با اشاره به آمادگی مجتمع بندری امام خمینی جهت پذیرش انواع کشتی در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف افزود: این مجتمع بندری به لحاظ برخورداری از توان تجهیزات فنی بالا و مزیت‌های پسکرانه‌ای از جمله نزدیکی به مراکز مهم صنعتی کشور به ویژه صنایع بزرگ استان اصفهان و اتصال به راه‌آهن سراسری نقش ویژه‌ای در زنجیره حمل و نقل کالا ایفا می‌کند.

انتهای پیام/2329/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول