اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر:

کسری مخزن دشت‌های استان بوشهر به 110 میلیون متر مکعب آب در سال رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: دشت‌های استان بوشهر هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی مشکل دارند و با کسری مخزن 110 میلیون متر مکعب آب در سال مواجه هستند.

کسری مخزن دشت‌های استان بوشهر به 110 میلیون متر مکعب آب در سال رسید

شاپور رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر در انجام وظایف خود در راستای تامین آب شرب و آب کشاورزی و همچنین آب صنعت در استان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند.

وی افزود: اجرای طرح‌های مهم و متنوع در شهرستان‌های مختلف در دستور کار قرار دارد و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: تامین آب شرب مطمئن استان تا سال 1425 با میزان بالغ بر 145 میلیون متر مکعب آب از اهداف برنامه‌ریزی شده این شرکت است که امیدواریم به این هدف برسیم.

رجایی تصریح کرد: برای هدف‌گذاری آب‌های سطحی استان طرح‌های آبرسانی از طریق احداث سدهای مخزنی و انتقال آب میان حوزه‌ای از استان‌های همجوار در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون 65 درصد از آب مصرفی شرب، صنعت و کشاورزی استان مربوط به منابع زیر زمینی است که طی دوره‌های تاریخی شکل گرفته و هم‌اکنون به وضعیت بحرانی رسیده‌اند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: میزان افت توسعه دشت‌های استان بوشهر حدود یک تا 1.5 متر است.

رجایی بیان داشت: دشت‌های استان هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی مشکل دارند و با کسری مخزن 110 میلیون متر مکعب آب در سال مواجه هستند که دلیل این امر غلبه آب شور بر شیرین و نیز مشکلات زمین‌شناسی است.

وی اظهار داشت: در دشتستان چند طرح مهم سدسازی در دستور کار قرار دارد که احداث سد تنگ‌ارم و سد دالکی از برنامه‌های مهم و زیربنایی در استان است.

انتهای پیام/2452/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول