اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

انتقام الهی دشمن را در انفجارهای اخیر بیروت رسوا خواهد کرد

امام جمعه دماوند گفت: خداوند متعال دشمن را به دلیل انفجار اخیر در بیروت با هدف انتقام از حضور پرشور شیعیان در عزاداری مولایشان در روز عاشورا، رسوا خواهد کرد.

انتقام الهی دشمن را در انفجارهای اخیر بیروت رسوا خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏‌الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز دشمن‌شکن و عبادی سیاسی دماوند در مسجد جامع این شهر بیان کرد: هم دشمن و هم تکفیری‌ها بدانند که تاریخ مصرفشان تمام شده و به زودی طومارشان در هم پیچیده خواهد شد.

وی انفجار اخیر را مساوی با انزجار خواند و ادامه داد: ارتباط بین این اتفاق تروریستی و گفت‌وگوی اخیر آل سعود با صهیونیست‏‌ها، نشان‌‏دهنده این است که بی‏‌تردید این وحشی‏‌گری‏‌ها برنامه‌ریزی شده و با هدف انتقام‌‏گیری بوده است.

امام جمعه دماوند با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: منشاء اقتدار امروز کشور، حفظ وحدت درونی است که بسیج در همین شاخصه حرکت و فعالیت می‏‌کند و بسیجیان در همه حال حافظ منافع نظام هستند.

اقتدار کشور برگرفته از قیام امام حسین(ع) است

علاءالدینی اقتدار کشور را برگرفته از قیام امام حسین(ع) و یارانشان در دفاع از ارزش‏‌های اسلامی خواند و افزود: بسیجیان نیز با اقتدا به امامان خود، نقشی بی‏‌بدیل در ظهور و بروز ارزش‏‌های اسلامی در کشور دارند.

وی فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان را بالاترین دلیل بر این اقتدار کشور دانست و ادامه داد: سخنرانی‌های سرنوشت‏‌ساز و راهبردی ایشان باعث شده که دشمن را به این فکر وادارد که نه با یک حریف بلکه با یک ابرحریف مواجه است که رهبرشان با یک سخنرانی نیم ساعته تکلیف همه را روشن می‏‌کند.

امام جمعه دماوند این امر را باعث تضعیف و عقب‏‌نشینی دشمن از یک سو و تقویت روحیه و نقشه راه برای مسئولان کشور برشمرد و بیان کرد: در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح به ظاهر متحد، باید به ظرفیت‌های درونی و اتحاد و انسجام درونی توجه ویژه‌ای شود.

سخنان رهبر انقلاب سبب جلوگیری از دو یا چند قطبی شدن کشور شد

امام جمعه دماوند سخنان رهبر انقلاب را همچنین باعث جلوگیری از دو یا چند قطبی شدن کشور خواند و گفت: بیانات راهبردی ایشان، با تأکید بر حفظ وحدت و انسجام داخلی، امکان ایجاد نگرش‌‏ها و نظرات چند قطبی را بار دیگر به صفر رساند.

علاءالدینی با بیان اینکه در مذاکرات همیشه احتمال توافق هست، افزود: این موضوع نباید جامعه را از واقعیت‌ها دور کند و با اشارات رهبر عظیم‏‌الشأن‏‌مان، در این مذاکره چه ببریم و چه ببازیم، ما پیروز میدان هستیم.

وی سخنان مقام عظمای ولایت را شفاف‌کننده مسیر مذاکرات برشمرد و بیان کرد: این شفاف‏‌سازی نه تنها کار را برای گروه مذاکره‌کننده کشورمان تسهیل کرده بلکه مسیر را به دشمن نیز نشان داده است.

تهدیدها نشان‏‌دهنده هراس دشمن است

امام جمعه دماوند ادامه داد: دشمن با شنیدن این بیانات فهمید که نمی‌‏تواند از خطوط قرمز ایران عبور کند و توطئه‌هایش بار دیگر خنثی شد.

وی در خصوص تهدید به تشدید تحریم‏‌ها نیز گفت: مردم باید بدانند که ما نه نخستین کشوری هستیم که تحریم شده‌ایم و نه آخرین خواهیم بود و نه اولین بار است که تحریم شده‌ایم و نه آخرین بار خواهد بود.

علاءالدینی این تهدیدها را نشان‏‌دهنده هراس دشمن خواند و افزود: تحریم سخت است؛ اما کشور ما در همین فشارها و تحریم‌ها به خودکفایی و بالندگی دست یافته است.

امام جمعه دماوند به تاریخچه تحریم‌های آمریکایی اشاره و تصریح کرد: کشور کوبا مدت‏هاست در تحریم به سر می‏‌برد و هر بار در این سال‏‌ها، تلاش‌‏های سازمان ملل برای برداشتن این تحریم‌ها به نتیجه‌ای نرسیده و به تعویق افتاده است.

انتهای پیام/2568/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول