اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا تاکید کرد

پرهیز از تفسیر فرمایشات رهبر معظم انقلاب توسط اصحاب رسانه

امام جمعه شهرضا گفت: تفسیر فرمایشات رهبر معظم انقلاب از وظایف مطبوعات و رسانه‌ها نیست و خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باید از ورود به این عرصه خطیر پرهیز کنند.

پرهیز از تفسیر فرمایشات رهبر معظم انقلاب توسط اصحاب رسانه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز با بیان این مطلب در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا اظهار کرد: رعایت تقوا به عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای پذیرش اعمال نیک در انسان به شمار می‌رود و باید در ادوار مختلف زندگی نسبت به تقویت این امر مهم اهتمام داشته باشیم.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) برخورداری از سلامت جسمی و روحی را جزو مهم‌ترین ملزومات پیشبرد اهداف فردی و اجتماعی ذکر می‌کنند و باید از دوران جوانی نسبت به توجه این دو مقوله مهم آگاهی لازم را داشته باشیم.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه توجه به اهمیت مشورت در اصول مختلف زندگی باید مدنظر همگان باشد، افزود: هم‌اندیشی و استفاده از تجارب دیگران به عنوان مصداق عقلانیت گرایی یک انسان مطرح است و باید در تمامی شئون زندگی فردی و اجتماعی نسبت به اجرای این موضوع مهم تلاش داشته باشیم.

وی با تشریح لزوم توجه به پیام‌های قیام بزرگ عاشورا در تمامی دوران تاریخ گفت: پنج نعمت عقل، دین، ادب، حیا و حسن خلق از مواردی به شمار می‌رود که انسان‌های محروم از آن از زندگی با نشاط و مناسبی برخوردار نیستند.

یعقوبی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اینکه ابتلای به نفاق از آثار بی‌تقوایی در یک انسان به شمار می‌رود، افزود: امام محمد باقر(ع) منافقین را جزو بدترین انسان‌ها دسته‌بندی می‌کنند و ترویج این موضوع را ناشی از بی‌تقوایی ذکر کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در ایام عزاداری محرم سال جاری شاهد هیچ گونه انحرافی در سطح هئیت‌های مذهبی شهرستان شهرضا نبودیم و تحقق این افتخار بزرگ مرهون عنایت مردم و همت مسئولان هئیت‌های مذهبی است.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج و لزوم گرامی‌داشت این ایام جاویدان بیان کرد: بسیج به عنوان ماندگار‌ترین یادگار امام خمینی(ره) مطرح است و بسیجیان باید نسبت به رعایت تمامی موازین و اصول اخلاقی اهتمام کافی را داشته باشند.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با بسیجیان و بازتاب گسترده سخنان ایشان در رسانه‌های بین‌المللی گفت: تداوم روحیه استکبارستیزی در بسیجیان  و تبیین مفهوم نرمش قهرمانانه به عنوان یک امر مهم در جهت غافل گیری دشمن از مهم‌ترین نکاتی به شمار می‌رود که رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان بر لزوم توجه به آن تاکید داشتند.

یعقوبی با اشاره به اینکه تفسیر فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه وظایف متخصصین مجرب است، اذعان کرد: باید به این نکته مهم توجه کنیم که تفسیر اوامر و فرمایشات رهبر معظم انقلاب جزو وظایف اصحاب رسانه و مطبوعات نیست و شایسته است این افراد با انجام وظایف خود از ورود به این مقوله مهم‌ پرهیز کنند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های عظیم بسیج در راستای حفظ آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی تاکید دارند و این موضوع مهم باید در سطح جامعه مد نظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/63011/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول