اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه:

بسیج به معنی حضور برای دفاع از انقلاب با توجه به مقتضیات زمان است

امام جمعه شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: بسیج به معنی حضور برای دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری است.

بسیج به معنی حضور برای دفاع از انقلاب با توجه به مقتضیات زمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان امروز در ابتدای خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه بحث امروز ما در خطبه‌های اول نماز جمعه در مورد سبک زندگی اسلامی است، گفت: اگر می‌خواهیم یک زندگی اسلامی داشته باشیم باید برای خود الگو، اسوه و سرمشق نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در قرآن کریم فرمودند «بهترین الگو، اسوه و سرمشق در زندگی شما پیامبر اکرم (ص) است»، ادامه داد: خداوند متعال دو بار در قرآن کریم در مورد اخلاق پیامبر (ص) می‌فرمایند اخلاق او بزرگ و بهترین الگو، اسوه و سرمشق است که همگان می‌توانند از آن بهره ببرند.

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه باید در سبک زندگی اسلامی‌ به این مرد الهی اقتدا کنیم، گفت: یک اصل اخلاقی مهمی که در صفات پیامبر اکرم (ص) حاکم بود می‌توان به مدارا کردن او با خانواده، دوستان و دشمنان تا آنجایی که راهی برای هدایت راه آن‌ها بود، اشاره کرد.

ملکیان با اشاره به کتاب شریف نهج‌الفصاحه که کلیاتی از زندگینامه، روایات، احادیث، فرمایشات و دیدگاه‌های پیامبر اکرم (ص) در آن به خصوص در مورد سبک زندگی اسلامی نوشته شده است به سرفصل‌های این کتاب شریفه پرداخت و عنوان کرد: در این کتاب به اولین چیزی که تاکید شده است حفظ آبروی مردم، توجه به آخرت، پرهیز از آرزوهای طولانی، احترام به دیگران مخصوصاً بزرگسالان، مراعات ادب، پرهیز از افراط و ... است.

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه در ادامه با اشاره به رویدادهایی در هفته پیش‌رو گفت: در هفته بسیج قرار داریم و بسیج به معنی حضور برای دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامی، آرمان‌های شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری با توجه به مقتضیات زمان است.

وی با بیان اینکه هیچ نهاد مقدسی هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی همانند بسیج را بعد از انقلاب نمی‌توان یافت کرد، خاطرنشان کرد: با الهامی که خداوند متعال به قلب امام خمینی (ره) عنایت کرد شجره طیبه بسیج شکل گرفت.

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه گفت: برای رفع دشمنی‌های دشمنان همه باید بسیج شویم همانطوری که امام خمینی فرمودند هر چه در توان داریم باید برای ترساندن دشمنان به میدان نبرد بیاوریم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در بسیج به هیچ عنوان بیهوده نخواهد بود، تاکید کرد: با تفکر بسیجی می‌توانیم چشم طمع دشمنان را کور کنیم.

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: بسیج مایه افتخار و ابهت نظام جمهوری اسلامی است و امتحان خود را در زمینه صداقت در جنگ و هم بعد از جنگ به خوبی پاسخگو بوده است.

وی با اشاره به سایر محورهای سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع 50 هزار نفری فرماندهان بسیجی سراسر کشور در مصلای امام افزود: مذاکره کنندگان هسته‌ای کشورمان خطوط قرمز را رعایت کنند و ضروری است هم در گفتار و هم در عمل حق غنی‌سازی صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای کشورمان به رسمیت شناخته شود.

ملکیان با اشاره به قابلیت‌های پهپاد فطرس که با پهپادهای آمریکایی رقابت می‌کند، یادآور شد: این پهپاد تا شعاع 2 هزار کیلومتر می‌تواند حرکت کند و در ارتفاع 25 هزار پایی و نزدیک به 20 ساعت قابلیت پرواز در هوا را دارد.

انتهای پیام/63023/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول