اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرگان:

مقاومت در برابر زورگویی تکلیف الهی است

امام جمعه گرگان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 گفت: مقاومت در برابر هر فشاری یک تکلیف الهی است.

مقاومت در برابر زورگویی تکلیف الهی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: دین اسلام و قرآن به ما اجازه داده‌اند تا خود را در برابر دشمنان قوی نگه داریم.

وی افزود: بر اساس این تکلیف الهی دشمن نباید در ما این احساس ضعف را ببیند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت انرژی هسته‌ای خاطرنشان کرد: انرژی هسته‌ای هم مصارف نظامی و هم غیرنظامی دارد.

نورمفیدی ادامه داد: یکی از تولیدات غیرنظامی و صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تولید برق است که با توجه به پایان‌پذیر بودن نفت و گاز اهمیت این انرژی بیشتر از سایر انرژی‌ها است.

به گفته وی، ‌برخی کشورهایی که منابع عظیم نفتی گازی دارند با علم به اینکه این منابع روزی به پایان می‌رسد به سمت انرژی هسته‌ای رفتند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: روسیه روزانه 8 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند و بزرگترین تولید کننده گاز است اما 30 نیروگاه تولید برق دارد.

نورمفیدی اضافه کرد: آمریکا در کنار بزرگترین منابع نفتی جهان 105 نیروگاه اتمی تولید انرژی را دارد.

وی ادامه داد: این کشورها در کنار منابع عظیم نفتی و گازی به سمت انرژی هسته‌ای رفته‌اند آنگاه به ما اعتراض می‌کنند که چرا شما که منابع نفت و گاز در اختیار دارید به دنبال فناوری هسته‌ای هستید.

خطیب جمعه گرگان یکی دیگر از منابع استفاده از فناوری هسته‌ای را علم پزشکی عنوان کرد و گفت: برای تشخیص و درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطا‌ن‌ها می‌توان از انرژی هسته‌ای استفاده کرد.

نورمفیدی تأکید کرد: اگر کشوری به این فناوری دست بیابد مسیر رشد و توسعه بسیار سریع خواهد بود.

وی ادامه داد: آیا می‌توان به راحتی از چنین انرژی دست کشید هیچ ایرانی موافق دست کشیدن از حقوق مسلم هسته‌ای خود نیست.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: 1+5 در 10 سال گذشته هیچ حرف قانع‌کننده‌ای نداشت و هدف آنها محروم کردن ملت ایران از حقوق مسلم هسته‌ای‌شان است.

نورمفیدی تصریح کرد: 10 کشور در دنیا دارای فناوری هسته‌ای هستند که یکی از آنها ایران است که آن هم توسط دانشمندان هسته‌ای این سرزمین بومی شده است.

وی با اشاره به برخی کارشکنی‌ها در مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد: اگر این مذاکرات به نتیجه هم نرسد باز هم پیروزی از آن ملت ایران است و ما از این مذاکرات این گونه می‌آموزیم که باید همچنان روی پای خود بایستیم و جز پروردگار و توان داخلی‌مان به کسی و چیزی تکیه نکنیم.

خطیب جمعه گرگان در بخش پایانی سخنان خود با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج از الهامات الهی به امام راحل بود تا با تشکیل این شجره طیبه انقلاب اسلامی و دستاورهای آن پاسداری شود.

نورمفیدی اضافه کرد: امروز بسیج در مسائل داخلی و منطقه‌ای نقش تأثیرگذار دارد به گونه‌ای که خار چشم دشمنان شده است.

انتهای پیام/83003/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول