اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

بسیج کلید طلایی رفع مشکلات جامعه اسلامی است

امام جمعه چرام گفت: بسیج کلید طلایی رفع تمام مشکلات جامعه اسلامی است.

بسیج کلید طلایی رفع مشکلات جامعه اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی این هفته ضمن سفارش نمازگزاران به رعایت و کسب تقوای الهی، اظهار تاسف کرد که ما امروز در دنیا آنچنان زندگی می‌کنیم که گویا برای همیشه در دنیا می‌خواهیم بمانیم و مرگی هرگز وجود ندارد و اگر مرگی وجود دارد برای دیگران است در حالی که آیات و روایات و خالق هستی که ما را آفریده است، نظر دیگری دارد.

وی با اشاره به این مطلب که در آیات متعدد آمده است که انسان‌ها همه خواهند مرد و مزه مرگ را خواهند چشید، گفت: خداوند در سوره مبارکه زمر آیه 64 می‌فرماید (انک میت و انهم میتون) و یا در سوره مبارکه عنکبوت آیه 57 می‌فرماید (کل نفس ذائقة الموت)، اگر نگاه ما این‌گونه که قرآن دنیا را معرفی می‌کند باشد، رنگ و چهره زندگی ما عوض خواهد شد و دیگر حرص و طمع و بخل و آرزوهای بلند در آن جایی ندارد.

امام جمعه چرام افزود: دنیا منزلگاه دائمی نیست بلکه منزلگاه موقتی است که باید چند صباحی در آن بمانی و هدف از ماندن کسب زاد و توشه برای منزلگاه آخرت است.

این مسئول دنیا را مسیری برای رسیدن به آخرت دانست و خاطرنشان کرد: انسان‌هایی می‌توانند از آخرت خوبی بهره‌مند شوند که با این دید به دنیا نگاه کنند.

هفته بسیج

خطیب جمعه چرام در خطبه دوم نماز با اشاره به هفته بسیج، این مناسبت را خدمت همه بسیجیان و همه آنان که قلبشان به عشق این نظام می‌تپد تبریک گفت و اظهار داشت: بسیج کلید طلایی حل تمام مشکلات جامعه اسلامی است.

وی تصریح کرد: اگر نگاهی به تاریخ نظام اسلامی بیندازیم به خوبی می‌فهمیم که آنچه تاکنون باعث خنثی شدن توطئه‌ها و دشمنی‌ها شده است روحیه بسیجی و بسیج بوده است و تا زمانی که این روحیه وجود داشته باشد دشمنی‌ها به جایی نخواهد رسید.

طزری اظهار داشت: آنچه امروز نیاز بسیج است، این است که مشکلات پیش رو را بشناسد و با اولویت‌بندی به حل آنان بپردازد بنابراین این امر می‌طلبد که بسیج در همه جهات، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از توانمندی لازم برخوردار باشد.

این مسئول، خود برتربینی، جنایت، نپذیرفتن منطق حق و کردار منافقانه را از خصوصیات بارز استکبار در راس آن آمریکا ذکر کرد.

طزری ادامه داد: در دیدار بسیجیان سراسر کشور با مقام معظم رهبری، معظم‌له با اشاره به ویژگی‌های استکبار خصوصاً آمریکا چند مشخصه از مشخصات استکبار را بیان کردند که جنایت، خود برتربینی، نپذیرفتن حرف منطقی و مستدل و رفتار منافقانه از این ویژگی‌ها بود.

وی با بیان این مطلب که ما در حال مذاکرات با گروه 1+5 هستیم و تمام این خصوصیات را در این مذاکرات می‌توانیم به خوبی ببینیم، گفت: این حق طبیعی ماست که از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز برخوردار باشیم اما استکبار با هیچ حرف منطقی حاضر به پذیرش این مطلب نیست و به خاطر این مطلب سال‌ها است که تحریم‌های غیرانسانی را علیه ما وضع کرد‌ه‌اند و هر روز ما را تهدید به جنگ کرده و هر جنایتی را که بتوانند علیه ما انجام می‌دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام یادآور شد: به علت عدم شناخت ملت و نظام ما هرگز به این مقصود نائل نخواهند شد و ما از کلیه حقوق مسلم خود از جمله انرژی هسته‌ای قدمی عقب‌نشینی نخواهیم کرد و با اتکا به ایمان خدا و پشتوانه جوانان با ایمان و دانشمند خود بر همه مشکلات فائق خواهیم آمد.

امام جمعه چرام در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در هفته گذشته شاهد یک حمله تروریستی به سفارت جمهوری اسلامی در لبنان بودیم که بر اثر آن عده‌ای از هموطنان و مردم لبنان به شهادت رسیدند، تصریح کرد: با توجه به عملیات صورت گرفته می‌توان فهمید که هدف سفارت جمهوری بوده است که با جان نثاری ماموران امنیتی سفارت به این هدف نرسیدند.

وی گفت: آنچه که می‌توان فهمید، این است که دشمنان نظام اسلامی با توجه به شکست تروریست‌ها در سوریه و ایجاد تفرقه و اختلاف در لبنان و تهدید جمهوری اسلامی ایران در آستانه مذاکرات دست به این اقدام زده‌اند تا با این کار انتقام شکست‌های خود را در منطقه که با پشتوانه جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد، بگیرند و هم اینکه در آستانه مذاکرات ژنو جمهوری اسلامی را تهدید کنند که اگر آنچه که آنان می‌خواهند در این مذاکرات صورت نگیرد عواقب تلخی برای جمهوری اسلامی خواهد داشت و این مطلب و عملیات نشان داد که آنان از رویارویی با نظام اسلامی ناتوانند و تحریم‌های آنان ثمری برای آنان نداشته است.

انتهای پیام/82002/م40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول