اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری استانداری یزد:

رمز موفقیت شهرداران استفاده از خرد جمعی است

مدیرکل امور شهری استانداری یزد گفت: رمز موفقیت شهرداران استفاده از خرد جمعی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی است.

رمز موفقیت شهرداران استفاده از خرد جمعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمود شاکری‌شمسی صبح امروز در مراسم تکریم از شهردار سابق بافق و معرفی رسمی رحمت‌الله عفتی به عنوان شهردار جدید این شهر گفت: تکریم مدیران لایق توفیق است که امروز نصیب شد تا در خدمت مردم بافق باشم.

وی فرا رسیدن هفته بسیج را گرامیداشت و گفت: جا دارد از بسیجیانی که در طول دوران دفاع مقدس با فداکاری و از خود گذشتگی، امنیت و آرامش را به مردم کشور هدیه کردند، قدردانی کنیم.

مدیرکل امور شهری استانداری یزد با بیان اینکه همه شهرداران در زمان تصدی خود در کنار اعضای شورای اسلامی شهر، منشا خدمات ارزشمندی بودند، تصریح کرد: شهرداری بافق از نهادهای نمونه و بدون حاشیه استان یزد بوده که خدمات شهرداران سابق و مجموعه کارکنان آن ستودنی است.

شاکری‌شمسی همچنین بررسی، سنجش و تشخیص بعد تخصصی افراد برای تصدی سمت شهرداری را از وظایف اصلی اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری یزد برشمرد.

وی عنوان کرد: پس از تحقیق چند روزه و بررسی سوابق کاری آقای عفتی که کارنامه درخشانی در مناطق گوناگون شهرداری تهران داشت و بومی محل نیز بود، به عنوان شهردار بافق انتخاب شد.

شاکری‌شمسی که در جمع برخی از کارکنان شهرداری، شهرداران قدیم و جدید و جمعی از مسئولان محلی در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد بافق سخن می‌گفت، خطاب به حضار گفت: خدا را شاکر باشید که در نظام جمهوری اسلامی، فرصت خدمتگزاری به مردم را پیدا کردید و افتخار گره‌گشایی از مشکلات مردم نصیب شما شده است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری یزد ادامه داد: خدمت به مردم از نظر خالق و مخلوق پنهان نمی‌ماند و رضایت مردم موجب رضایت پروردگار خواهد بود و خداوند اجر معنوی در دنیا و آخرت برای خدمتگزاران قرار داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای 50 پروژه عمرانی در طول بیش از چهار سال در سطح شهر بافق اظهار داشت: از این تعداد پروژه اجرا شده، تنها 2 پروژه میلیون ریالی بود و بقیه با هزینه‌های میلیاردی به به اجرا درآمده است.  

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری یزد، مبلمان شهر بافق را نسبت به گذشته خوب ارزیابی کرد و گفت: هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب و شهری‌آباد و توسعه‌یافته با سیما و منظری زیبا، فاصله زیادی وجود دارد.

وی شهرداری را مکان رفت و آمد مردم دانست و تصریح کرد: شهردار باید ضمن احترام به خواسته شهروندان و صاحب‌نظران بر ساخت و سازها توجه و نظارت بیشتری داشته باشد.

شاکری‌شمسی همچنین بر رعایت سبک معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازها و المان‌های شهری تاکید کرد.

این مسئول با بیان اینکه امیدواریم مراجعات مردم به شهرداری کم شود، خاطرنشان کرد: روزی که شهروندان کمتر به این نهاد مراجعه کنند، ما به مرحله ایده‌آل رسیده‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد که روزی برسد که مردم در پیشخوان دولت و یا از طریق سیستم سامانه، در منزل خود درخواست به شهرداری ارائه دهند و خدمات گوناگون و پروانه ساختمان دریافت کنند.

شاکری‌شمسی با اشاره به اینکه شهرداری باید به دنبال ایجاد تاسیسات درآمدزا باشد، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی باید بابت هرگونه ساخت و ساز، حق شهرداری را بپردازند تا پروژه‌های عمرانی بدون وقفه اجرایی و تکمیل شود.

انتهای پیام/2464/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول