اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیریت و توسعه منابع وزیر بهداشت:

تامین سلامت مردم اولویت وزارت بهداشت و درمان است

معاون مدیریت و توسعه وزیر بهداشت و درمان گفت: تامین سلامت مردم اولویت وزارت بهداشت و درمان است و واگذاری بیمارستان‌ها به بخش خصوصی در راستای کوچک‌سازی دولت صورت می‌گیرد.

تامین سلامت مردم اولویت وزارت بهداشت و درمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج حریرچی پنج‌شنبه‎شب در نشست با سرمایه‌گذاران بانه‌ای در خصوص بیمارستان‌ بانه اظهار کرد: برنامه جذب سرمایه‌گذاران و واگذاری بیمارستان‌ها به بخش خصوصی 10 الی 12 سال است که مصوب شده اما اجرایی نشده است.

وی افزود: بر اساس این مصوبه دولت، کارهایی که قابل واگذاری به سرمایه‌گذاران است باید به مردم و بخش خصوصی واگذار شود.

معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: این موضوع در راستای کوچک کردن دولت صورت می‌گیرد و وزارت بهداشت و درمان نیز تمایل به این اجرای این مهم دارد.

حریرچی تصریح کرد: تامین سلامت مردم اولویت وزارت بهداشت و درمان است و باید مورد توجه سرمایه‌گذاران در بخش بهداشت و درمان قرار گیرد چراکه تامین سلامت مردم یک اصل به‎شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: هدف ما در بحث واگذاری بیمارستان‌ها به بخش دولتی تنها ساخت بیمارستان و سودآوری نیست چراکه ما به عنوان دولت وظیفه داریم که به مردم خدمات دهیم و نیازهای درمانی و بهداشتی آنان را برآورده سازیم.

معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: در این مبحث باید برد سه جانبه دولت، بخش خصوصی و مردم مورد توجه قرار بگیرد که سرمایه‌گذار کار خود را انجام دهد، دولت نظارت کند و مردم نیز خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

حریرچی اضافه کرد: دولت وظیفه دارد تعدادی تخت بیمارستانی را برای مردم منطقه ایجاد کند و برای همین مورد ما به دنبال مدل‌هایی هستیم که بتوانیم از ظرفیت خیرین، تعاونی‌ها و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی استفاده کنیم.

وی گفت: اکنون ما در کشور 43 هزار تخت را در حال ساخت داریم اما توان دولت 4 هزار تخت است، تعدادی توسط خیرین در حال ساخت است و برای بقیه هم باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران بهره بگیریم.

حریرچی گفت: ما به دنبال سیستم‌های خوداتکا در بحث بیمارستان‌ها هستیم به گونه‌ای که سرمایه‌گذار خود مدیریت بیمارستان‌های احداثی را به دست بگیرد منتها باید شرایط بهداشت و درمان را در ارائه خدمت به بیماران رعایت نماید.

معاون وزیر بهداشت و درمان در پایان افزود: بیمارستان بانه از ویژگی‌هایی چون همجواری با مرز عراق و امکان جذب بیماران و نیز یک فضای گسترده برای ایجاد مکان‌های دیگری برخوردار است که سرمایه‌گذاران را به سرمایه واقعی خود و سود معقول می‌رساند.

انتهای پیام/79001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول