اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اتمام ساخت بیمارستان سقز به 21 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی گفت: اتمام احداث بیمارستان سقز نیازمند 21 میلیارد تومان اعتبار است.

اتمام ساخت بیمارستان سقز به 21 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدجعفر علیزاده شامگاه پنج‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات بیمارستان‌های سقز و بانه اظهار کرد: بیمارستان سقز که جایگزین بیمارستان فعلی خواهد بود هم‌اکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی، امسال حدود 6 میلیارد تومان برای ادامه این پروژه مصوب شد که یک میلیارد و 800 میلیون تومان معادل 30 درصد آن تخصیص یافته است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی و عمومی وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: برای اجرای این پروژه حدود 30 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که تاکنون نزدیک به 9 میلیارد تومان هزینه شده و برای اتمام آن 21 میلیارد تومان نیاز است.

علیزاده تصریح کرد: تلاش می‌شود علاوه بر اعتبارات اختصاص یافته به این بیمارستان، از محل و منابع دیگر اعتباراتی جذب شود تا روند ساخت آن را تسریع بخشد.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ شرایطی پروژه متوقف نشده و نمی‌گذاریم روند ساخت آن با توقف مواجه شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در صورتی که بخش خصوصی بخواهد در اجرای این پروژه سرمایه‌گذاری کند با شرایط لازم آن را واگذار خواهیم کرد.

گفتنی است بیمارستان 160 تختخوابی سقز در زمینی به مساحت 31 هزار مترمربع با زیربنای 15 هزار و 80 متر مربع در حال احداث است.

برای این بیمارستان بخش‌های مراقبت از بیمار، بستری، جراحی، داخلی، کودکان و زنان و زایمان، 12 تخت سی‌سی‌یو، 12 تخت آی‌سی‌یو و 6 تخت آی‌سی‌یو کودکان پیش‌بینی شده است.

شایان ذکر است؛ عملیات اجرایی این پروژه از سال 87 آغاز شده و اکنون 35 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز نیز در این نشست گفت: به محض اتمام احداث ساختمان بیمارستان جدید، تمامی امکانات و تجهیزات بیمارستان قدیم به این ساختمان انتقال داده می‌شود.

فیض‌الله گلکار ایجاد بخش دیالیز را یکی از نیازهای درمانی شهرستان سقز دانست و گفت: به دلیل وجود 87 بیمار دیالیزی در این شهرستان، در حال حاضر 20 تخت دیالیز به صورت سه شیفته فعال است.

انتهای پیام/79001/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول