اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فارن‌پالیسی: آمریکا در مهار ایران موفق نبوده است/واشنگتن به روابط بیشتر با تهران نیاز دارد

یک نشریه آمریکایی ضمن تأکید بر اینکه تلاش‌های آمریکا در سه دهه گذشته برای مهار ایران ناموفق بوده و نتایج معکوس به بار آورده است نوشت: واشنگتن به روابط نظامی، اقتصادی و سیاسی بیشتر با ایران نیاز دارد.

فارن‌پالیسی: آمریکا در مهار ایران موفق نبوده است/واشنگتن به روابط بیشتر با تهران نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس، نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی در گزارشی نوشت: اکنون زمان آن است که غرب با آغوش باز از ایران استقبال کند.

فارن‌پالیسی در ابتدای این گزارش می‌نویسد: «برای بیش از سه دهه، آمریکا هر اقدام ممکن را برای به حاشیه بردن، مهار و در کل خراب کردن ایران انجام داده اما توانمندی‌های ایران تنها پیشرفت کرده‌اندـ ضمن اینکه توانمندی این کشور برای سنگ‌اندازی در مسیر آرمانهای آمریکا در خاورمیانه همچنان به صورت بی‌وقفه ادامه می‌یابد.»

این گزارش می‌افزاید: «اکنون زمان آن است که بپذیریم تلاشهای بیشتر برای به حاشیه بردن و مهار ایران بعید است اوضاع را بهبود ببخشد. در حال حاضر ما به پیوندهای نظامی، اقتصادی و فرهنگی کمتر با ایران نیاز نداریم ـ بلکه به پیوندهای بیشتر نیاز داریم. اکنون زمان آن است که ایران را نزدیکتر بیاوریم.»

فارن‌پالیسی در ادامه دلایل این موضوع را ذکر می‌کند؛ این مجله آمریکایی می‌نویسد: «به واقعیت‌های زیر توجه کنید:

واقعیت اول، ایران در حال حاضر توانایی تولید سلاح اتمی دارد.

فارن‌پالیسی در توضیح می‌نویسد ایران در حال حاضر فناوری‌های غنی‌سازی اورانیوم را دارد.

واقعیت دومی که فارن‌پالیسی به آن اشاره می‌کند این است که اتخاذ رویکرد وضع تحریم‌های بیشتر از سوی آمریکا احتمالاً به منافع این کشور آسیب می‌زند.

فارن‌پالیسی درباره واقعیت دوم می‌نویسد: «برخی از تحلیلگران بر این باورند که با محدود شدن توانایی ایران برای خرید و تولید سوخت، گازوئیل و گاز طبیعی، تحریم‌ها ممکن است مسئولان ایرانی را به این نتیجه رسانده باشد که اکنون تولید انرژی هسته‌ای برای برآوردن نیازهای جمعیت این کشور ضروری‌تر است.»

واقعیت سوم این است که مقابله نظامی با ایران غیرموثر و خطرناک خواهد بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول