اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم چابهار در مجلس:

چابهار حساس‌ترین نقطه اقتصادی برای جمهوری اسلامی ایران است

نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: چابهار بواسطه قرار داشتن در منطقه حساس استراتژیک و شاه راه ارتباطی در ابعاد اقتصادی و ترانزیتی، امروز جزء حساس ترین نقاط ترانزیت جهانی برای نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

چابهار حساس‌ترین نقطه اقتصادی برای جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، یعقوب جدگال عصر امروز در مراسم اختتامیه هفتمین نشست تخصصی رسانه و سند چشم‌انداز 1404 در منطقه آزاد چابهار ‌اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن چابهار در شاهراه ارتباط ترانزیتی در ابعاد بین‌المللی اما متاسفانه آنچان که در شأن‌، جایگاه واقعی و شایسته این منطقه اقتصادی باشد حمایت و توجهی تا‌کنون به خود ندیده است.

وی مهمترین نیاز فعلی برای توسعه همه جانبه چابهار را مدیریت زمان‌، منابع و نیروهای متخصص برشمرد ‌و تصریح کرد: با تغییر مدیریت منطقه آزاد‌، صنعتی و تجاری چابهار و توان بالای مهندس مبارکی انتظار می‌رود که بتواند بسیاری از فرصت‌های ساکن فعلی را به فرصت‌های طلایی در راستای توسعه همه جانبه چابهار به عنوان پیشانی توسعه شرق کشور مبدل سازد.

جدگال ادامه داد: چابهار از لحاظ جغرافیایی در بهترین نقطه دنیا قرار گرفته و با دارا بودن ظرفیت‌هایی همچون سواحل بکر و نادر در ابعاد جهانی و همچنین وجود دانشگاه‌های متعدد در این منطقه در صورت مدیریت قوی و علمی همراه با بهره‌گیری از نظرات سازنده دیگران، می‌تواند در مدیریت زمان و بهره‌مندی از فرصت‌های اقتصادی بیشترین استفاده را به مردم چابهار و استان سیستان و بلوچستان برساند.

نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه قسم یاد می‌کنم که تمامی اقدامات ضد امنیتی که در چابهار اتفاق می‌افتد از بیرون طراحی می‌شود، افزود: برخی تفکرات منحرف وجود دارد که در صدد هستند با اهداف خاص امنیت و آرامش شهر استراتژیک و ترانزیتی چابهار را برهم زده و این اقدامات ضد امنیتی را به مردم بومی مرتبط می‌کنند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی معتقد است: راه‌اندازی کارخانه‌های پتروشیمی‌، فولاد و راه‌اندازی ادارت کل و تقویت صنعت مادر صید و صیادی می‌تواند علاوه بر ایجاد اشتغال مولد و رفع معضل دامنه دار بیکاری‌، بسیاری‌ از جوانان تحصیل کرده را نیز وارد بازار کار کند که این مهم با تحقق سند چشم‌انداز 1404 می‌تواند جنبه عملیاتی به خود گیرد.

جدگال یادآور شد:برگزاری هفتمین نشست تخصصی رسانه و سند چشم‌انداز 1404 در منطقه آزاد چابهار می‌تواند نمایی جدید و باز را از چابهار همیشه بهار در دسترس مردم ایران و جهان قرار دهد و حضور رسانه‌ها در این نشست نیز آینده رسانه‌ایی خوب و سازنده‌ایی را برای چابهار ترسیم می‌کند.

وی همچنین از اصحاب رسانه خواست تا مدیریت جدید منطقه آزاد چابهار را در ابعاد رسانه‌ایی و اطلاع‌رسانی سازنده و هدفمند حمایت کنند تا از طریق نشان دادن واقعیت‌ها و ظرفیت‌های معرفی نشده این شاهراه ترانزیتی بتوانیم در راستای تحقق عملی سند چشم‌انداز 1404 گام‌های عملی و برنامه‌ریزی شده‌ای برداریم.‌

انتهای پیام/75004/ش40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول