اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز شب هفتم امام حسین (ع)

پرچم گنبد حرم حضرت ابالفضل (ع) برروی مضجع نورانی حضرت عبدالعظیم (ع) قرار گرفت

همزمان با ماه محرم‌الحرام و در سالروز هفتمین شب شهادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) مضجع منور حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (علیه‌السلام) غبارروبی و روپوش جدید بر آن قرار گرفت.

پرچم گنبد حرم حضرت ابالفضل (ع) برروی مضجع نورانی حضرت عبدالعظیم (ع) قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی علیه‌السلام، مراسم غبارروبی مضجع منور حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (علیه‌السلام) با حضور جمعی از مسئولان و مدیران شهر تهران و منطقه چون سید حسین هاشمی استاندار تهران، هدایت‌الله جمالی‌پور، فرماندار شهرستان ری، خانواده معظم شهدا، بسیجیان دلاور، مدیران و کارکنان شبکه سراسری رادیو قرآن و جمعی از خادمان بارگاه حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام در معیّت دکتر انصاری برگزار شد.

در ادامه این مراسم معنوی پرچم گنبد منور حضرت ابوالفضل‌العباس (علیه‌السلام)، متبرک شده به آب سرداب مضجع نورانی آن سردار باوفا نیز که از سوی انصاری به آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی علیه‌السلام اهدا شده بود، رونمایی شد و بر روی مضجع نورانی حضرت عبدالعظیم‌الحسنی علیه‌السلام قرار گرفت.

تلاوت جانبخش آیات الهی قرآن کریم و ذکر مناقب و مصائب اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) توسط قاریان ممتاز و مادحین دلسوخته، شور و معنویت خاصی به این مراسم بخشیده بود.

حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (علیه‌السلام)، محضر مبارک امام رضا (ع)، امام محمد تقی و امام هادی (علیهم‌السلام) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

امام هادی (علیه‌السلام) خطاب به حضرت سیدالکریم فرموده‌اند «انت ولینا حقا: بحق که تو دوست ما هستی». نسب آن‌ حضرت با چهار واسطه به امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) می‌رسد؛ از این رو به «عبدالعظیم‌الحسنی» شهرت یافته است.

انتهای پیام/2462/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول