اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای کتاب کودک خبر داد

تألیف دانشنامه کودک و نوجوان در 14 جلد

رئیس شورای کتاب کودک از تألیف دانشنامه کودک و نوجوان در 14 جلد به همت شورای کتاب کودک خبر داد.

تألیف دانشنامه کودک و نوجوان در 14 جلد

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، نوش‌آفرین انصاری عصر امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته کتاب در سالن اجتماعات کوثر دماوند در گفت‏‌وگو با خبرنگاران، تألیف دانشنامه کودک و نوجوان را از جمله فعالیت‏‌های اخیر شورای کتاب کودک خواند.

وی تصریح کرد: این دانشنامه در 14 جلد با همکاری 250 کارشناس و استاد دانشگاه،‌ هویت ناب ایرانی را به کودکان امروز معرفی می‏‌کند.

رئیس شورای کتاب کودک، مسئولیت بزرگ یک کتابدار را آزاد کردن کتاب از بند دیوارها، پیشخوان‌ها و قفسه‏‌ها خواند و اظهار کرد:‌ مهم‏ترین بحث در این زمینه، رده‌‏بندی درست کتاب و قرار دادن آن در فضای باز و در اختیار متقاضی است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس و بر اساس تفکر «کتاب برای همه»، در سال 1347، با همراهی دانشجویان دانشکده ادبیات تهران،‌ پنج هزار جلد کتاب را از مخازن بسته این دانشکده بیرون کشیده و آن را در اختیار همه دانشجویان قرار دادیم.

این استاد رشته کتابداری افزود: از آن زمان اطمینانم به علم کتابداری که به آزادی اندیشه و علم و قلم نویسنده از یک‏‌سو و به نیاز و تفکر خواننده از سوی دیگر احترام می‌گذارد؛ بیشتر و بیشتر شد.

رئیس شورای کتاب کودک در خصوص فعالیت‌های خود در نقش یک استاد رشته کتابداری اظهار داشت: از سال 1347 به طور رسمی تدریس در دانشگاه را آغاز کرده و به مدت 30 سال عاشقانه به تدریس این رشته مشغول بودم و خرسندم از اینکه در این مدت در خدمت کتابدارانی متعهد و دانشمند بوده‌ام.

انصاری در ادامه در خصوص آغاز فعالیت خود در شورای کودک بیان کرد: در سال 1342 بخت با من یار بود که با مؤسسه‌ای به نام شورای کودک آشنا شدم و درآن مؤسسه، تجربه بزرگ کار کردن داوطلبانه برای کودک و خانواده‌ها را داشته‌ام.

وی همچنین به ازدواج با دکتر مهدی محقق در همان سال اشاره کرد و ادامه داد:‌ اکنون 50 سال است که همسرم با من همراه این راه بوده و در هیچ مرحله‌ای مرا تنها نگذاشته است.

رئیس شورای کتاب کودک همچنین با بیان همراهی خود با این شورا به مدت 50 سال تصریح کرد:‌ آنچه در این مدت برای من اهمیت پیدا کرد،‌ ایجاد عادت و حس علاقه و جست‏‌وجوگری و به تبع آن، ایجاد اعتماد به ‌نفس در کودک بود.

وی با بیان اینکه از همان ابتدا تاکنون بیش از 90 درصد اعضای شورا را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: همه بانوان در مجموعه، دانشمند، فاضل،‌ علاقه‌مند و کوشا هستند که به صورت کاملا داوطلبانه و بدون هیچ چشم‌داشتی برای کتاب کودک تلاش می کنند.

انصاری ایجاد کارگاه‏‌های خلاقیت کودک، تأسیس کتابخانه عمومی و تألیف دانشنامه کودک و نوجوان را از جمله فعالیت‏‌های اخیر شورای کتاب کودک خواند.

انتهای پیام/2568/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول