اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی دماوند:

کتابخانه‌های دماوند فاصله زیادی با استانداردها دارند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند گفت: کتابخانه‌های عمومی دماوند فاصله زیادی با استانداردهای موجود دارند و با توجه به نیاز شهرستان، باید کتابخانه‌های مجهز و به‌روزتری داشته باشیم.

کتابخانه‌های دماوند فاصله زیادی با استانداردها دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محسن سلطان‌محمدی عصر امروز در مراسم بزرگداشت هفته کتاب در مجتمع کوثر دماوند بیان کرد: شهرستان دماوند در حال حاضر، پنج کتابخانه عمومی دارد که تجهیز و به‌روز رسانی این کتابخانه‌ها یا احداث و راه‌اندازی کتابخانه‌های دیگر ضروری به نظر می‌رسد.

وی کتابخانه کوثر دماوند و مسجد جامع دماوند، کتابخانه بعثت آبسرد،‌ غدیرکیلان و رضوی آبعلی را پنج کتابخانه عمومی شهرستان دماوند خواند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند افزود: هم‏چنان که بارها و بارها اعلام کرده‌ایم،‌ شهرستان دماوند نیاز به راه‌اندازی کتابخانه مرکزی دارد و این قابلیت را نیز داراست.

سلطان‌محمدی مجموع مخازن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند را دارای حدود 45 هزار جلد کتاب خواند و اظهار کرد: چهار هزار نفر عضو این پنج کتابخانه‌ هستند که درصد بیشتری از این جمعیت را جوانان، نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: هر پنج کتابخانه عمومی دماوند دارای سالن‌های مطالعه خواهران و برادران بوده و هر سالن، ظرفیت تقریبی حدود 70 نفر را دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند سیستم امانت‌دهی و پذیرش اعضای کتابخانه‌های دماوند را با استفاده از نرم‌افزارهای «نمایه» و «پیام مشرق» خواند که تحت وب بوده و این فعالیت‌ها را سازمان‌دهی می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با آغاز مجدد و ادامه پروژه کتابخانه مرکزی شهرستان دماوند توسط خیر کتابخانه‌ساز، احمد پیمان که آن را به یاد فرزند جوان مرحوم خود محمدصادق پیمان آغاز کرده است، شاهد راه‌اندازی یکی از بهترین کتابخانه‌های کشور در شهرستان دماوند باشیم.

به گزارش فارس، این مراسم با حضور جمع زیادی از اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند و شماری از مسئولان از جمله رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند، مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان، معاون برنامه‌ریزی فرماندار، سرپرست شهرداری و اعضای شورای شهر دماوند برگزار شد.

میهمان ویژه مراسم، نوش‌آفرین انصاری از پایه‌‏گزارن علم کتابداری در ایران و رئیس شورای کتاب کودک کشور به همراه همسرش مهدی محقق بود.

در پایان مراسم، از سوی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دماوند از نوش‌آفرین انصاری به خاطر یک عمر تلاش در عرصه کتاب و کتابداری تقدیر به عمل آمد.

همچنین چند نفر از اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان با دریافت لوح تقدیر و هدایا، از سوی اداره کتابخانه‌های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تقدیر شدند.

انتهای پیام/2568/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول