اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فرهنگ و ارشاد دماوند خبر داد

اهدای بیش از 2 هزار جلد کتاب به ادارات دماوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند گفت:‌ به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی،‌ بیش از دو هزار جلد کتاب به ادارات شهرستان دماوند اهدا شد.

اهدای بیش از 2 هزار جلد کتاب به ادارات دماوند

مهدی بهرامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بیان کرد: یک هزار جلد کتاب ارسالی به ادارات دماوند با توجه به مناسبت دهه محرم، با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و یک هزار جلد کتاب ارسالی به ادارات رودهن با موضوع نهضت کتاب‏خوانی انتخاب شده است.

وی همچنین از ارسال سه دوره 40 جلدی کتاب به حوزه علمیه خواهران و برادارن شهرستان دماوند اشاره کرد و افزود: تمام این 120 جلد، کتب مرجع و تفاسیر قرآن کریم و نیز کتاب «الاقتصاد الاسلامیه» بوده است.

بهرامی در ادامه از تجهیز کتابخانه فرهنگ‏سرای قلم گیلاوند به 400 جلد کتاب خبر داد و گفت: این کتاب‌ها با موضوعات مختلف قرآنی، داستان، شعر، رمان و تاریخی در اختیار کتابخانه فرهنگ‏سرای قلم برای پیش‌برد اهداف این مجموعه داده شد.

وی در خصوص برنامه‌‏های هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتاب‌دار افزود: نمایشگاه تازه‌های کتاب در مجموعه فرهنگی هنری کوثر افتتاح شد، تازه‌ترین آثار منتشر شده در سال جاری را در معرض دید علاقه‌‏مندان قرار می‌دهد و بازدیدکنندگان امکان خرید کتاب با تخفیف ویژه این هفته را نیز خواهند داشت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند همچنین بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی شهرستان، عضویت رایگان در کتابخانه‌‏های عمومی و برگزاری همایش بزرگداشت هفته کتاب در مجتمع فرهنگی و هنری کوثر را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.

وی اظهار داشت: تجلیل از مصنفان، مؤلفان و پدیدآورندگان کتاب در شهرستان دماوند نیز در ویژه برنامه‌ای در نیمه دوم ماه صفر انجام خواهد شد.

بهرامی هدف از اجرای این برنامه‌ها را نهادینه کردن کتاب‌خوانی در مرحله اول بین کارمندان و سپس میان مردم جامعه و خانواده‌ها خواند و اظهار کرد: سعی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند این است که کتاب را وارد سبد خانواده‌ها کند.

وی ادامه داد: باید این تفکر که خرید کتاب گران تمام می‌شود، برچیده شده و این عقیده که اگر کتاب نخوانیم چقدر برایمان گران تمام می‏‌شود، جایگزین آن شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید بدانند که توجه به خوراک فکر و ذهن و روح به اندازه توجه به خوراک جسم اهمیت دارد.

انتهای پیام/2568/ع30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول