اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت‌، معدن تجارت خراسان رضوی مطرح کرد

روز ملی صادرات زمینه‌ای برای گفت‌وگوی رودررو و رسیدن به جهش صادراتی

رئیس سازمان صنعت‌، معدن تجارت خراسان رضوی، گفت: روز ملی صادرات روز ارج نهادن به تلاش‌های انجام شده از سوی صادرکنندگان برای نفوذ و حضور در بازارهای جهانی و زمینه‌ای برای گفت‌وگوی رودررو و رسیدن به جهش صادراتی است.

روز ملی صادرات زمینه‌ای برای گفت‌وگوی رودررو و رسیدن به جهش صادراتی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ناصر فخرموحدی عصر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان خراسان رضوی که در محل اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در ایجاد و تقویت زمینه صادرات استان لازم است که تلاش مضاعفی از سوی دست‌اندرکاران مربوطه صورت پذیرد تا با مشارکت، همفکری و همدلی راهکارهای منطقی و قابل اجرا شناسایی شود.

وی افزود: افزایش میزان صادرات در راستای برنامه‌های توسعه کشور نتایج ارزنده‌ای در برداشته است.

فخرموحدی ادامه داد: صادرات غیرنفتی نیازمند فرهنگ‌سازی و عزم همه دست‌اندرکاران مرتبط است و روز ملی صادرات فرصت ارزشمندی است تا مباحث حوزه صادرات بار دیگر مورد توجه فعالان این حوزه و مسئولان قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن تجارت خراسان رضوی، ادامه داد: برگزاری مراسمی به مناسبت این روز به عنوان یک حرکت ملی تأثیر بسزایی در ارتقای کمی و کیفی صادرات کشورمان خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ارتقای صادرات غیرنفتی با تعامل میان مسئولان و صادرکننده و حل مشکلات در مسیر صادرات به وجود می‌آید.

فخرموحدی با بیان اینکه افزایش صادرات غیر نفتی و افزایش تولید و در نتیجه افزایش تقاضا برای نیروی کار، ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری، منجر خواهد شد، افزود: صادرات به عنوان عنصر محرکه اقتصاد و رمز رهایی کشورها در بازارهای جهانی نقش مهمی را در عرصه اقتصاد ایفا می‌کند.

وی ادامه داد:‌ تقویت ظرفیت‌های تولید و ایجاد ظرفیت‌های جدید هموار کردن راه توسعه صادرات، نقش دولت را به عنوان تضمین‌کننده سرمایه‌گذاری‌های موجود و کاهش انحصار پررنگ‌تر می‌کند.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن تجارت خراسان رضوی در پایان اذعان داشت: افزایش بیش از پیش صادرات غیرنفتی یعنی افزایش تولید در نتیجه افزایش تقاضا برای نیروی کار که همان ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری است.

انتهای پیام/2202/ذ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول