اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

بخش‌های صنعتی محصولات خود را با محوریت صادرات تولید کنند

استاندار خراسان رضوی گفت: در سال جاری که به فرموده مقام معظم رهبری به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مزین شده بر همه مدیران و فعالان بخش اقتصادی تکلیف است که بر تولید با محوریت صادرات توجه کنند.

بخش‌های صنعتی محصولات خود را با محوریت صادرات تولید کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر عصر امروز طی پیامی به مراسم تجلیل از واحدهای صادراتی برگزیده خراسان رضوی، اظهار داشت: می‌دانیم که روز 29 مهرماه روز ملی صادرات نامگذاری و معرفی شده است؛ تعیین یک روز از روزهای سال برای صادرات نشان از اهمیت موضوع تقدیر از کارآفرینان، تولیدکنندگان و ارج نهادن به تلاش‌های عزیزان صادرکننده است. 

در سال جاری که به فرموده مقام معظم رهبری به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی مزین شده بر همه مدیران و فعالان بخش اقتصادی تکلیف است که تولید با محوریت صادرات تأکید بر اقتصاد دانش‌محور ارتقای کیفی تولیدات، تقویت ظرفیت‌های تولید و ایجاد ظرفیت در بازارهای جدید برای صادرات کوشش کرده و با افزایش میزان صادرات غیرنفتی علاوه بر خنثی کردن توطئه‌های دشمن و با شکل‌گیری اقتصادی سالم و متکی بر وضعیت‌های موجود کشور را از اقتصاد تک‌محصولی نفت به دور سازیم.

در ادامه این پیام آمده است: این اقدام یکی از اهداف دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود.

امروزه رمز موفقیت در بازارهای هدف صادراتی داشتن نام و نشان تجاری موسوم به برند است که باسد مورد توجه و اهتمام جدی بازرگانان و صادرکنندگان عزیز قرار گیرد. بحمدالله مباحث علمی برندسازی در سرفصل‌های مؤسسات آموزشی و کاربردی‌تر آن و برنامه‌های سازمان و نهادهای مرتبط در کشور قرار گرفته و در حوزه صادرات نقش برندسازی در شناساندن هویت محصول، کسب اعتبار، جلب وفاداری و ماندگاری طویل‌المدت در بازار ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

فروزان مهر افزود: تجربه نشان داده است که کالا و خدمات ایرانی دارای برند‌های قدرتمند از موقعیت و ماندگاری بیشتر در بازارهای هدف صادراتی برخوردار بوده‌اند؛ در یک کلام برند نقش اصلی در توسعه بازارهای هدف صادراتی داشته و موجب کاهش قیمت تمام شده و ارتقای کیفیت محصولات داخلی و رقابت‌پذیری می‌شود.

در استان خراسان رضوی به منظور بهینه کردن روان‌سازی کاهش مشکلات صادرکنندگان و تحول در بخش صادرات با تجمیع امور صادرات زیر یک سقف در راه‌آهن و فرودگاه مشهد شکل گرفته و این اقدام به عنوان یک مدل فیزیکی پنجره واحد تجاری در کشور مورد توجه قرار گرفته و از همه دست‌اندرکارانی که تمام تشریفات صادرات کالا و مرتبط در یک محل و یک زیر یک سقف انجام می‌دهند تشکر می‌کنم.

به گفته وی، خراسان رضوی با داشتن امکانات و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، معدن، صنایع دستی و جاذبه‌های توریستی از یک سو و داشتن مرزهای مشترک و طولانی با کشورهای افغانستان، ترکمنستان و دسترسی آسان به کشورهای CIF، چین، اتصال راه‌آهن بافق-بندرعباس، مشهد، سرخس، تجن و غیره با سایر استان‌ها متمایز نموده است.

از این رو شناخت فرصت‌ها و تهدیدهای پیش رو در هر بخش از اقتصاد ملی به ویژه در حوزه صادرات غیرنفتی و تطبیق آن با شرایط استان برای هدف‌گذاری برنامه‌ریزی و تدوین راهبردهای آتی ضروری و تحولات سیاسی و اقتصادی چند ساله اخیر در منطقه ما را در شرایطی قرار داده که در صورت بهره‌گیری از پتانسیل‌های موجود سرفصل جدیدی در افزایش صادرات غیر نفتی خواهد گشود.

فروزان‌مهر در پایان گفت: امید است با آغازین ماه‌های شروع به کار دولت یازدهم بتوان در تدوین برنامه‌ها برگرفته از اندیشه‌ای در مدار اعتدال تصمیماتی بر مبنای تدبیر و رفتاری را در چارچوب قانون بتوان به این مهم دست یافت.

انتهای پیام/2202/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول