اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح آمایش آموزش عالی را نهایی کند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از شورای عالی انقلاب فرهنگی خواست تا طرح آمایش آموزش عالی را نهایی کند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی طرح آمایش آموزش عالی را نهایی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدمهدی زاهدی عصر امروز در نشست مشترک اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با مدیران واحدهای آموزش عالی استان گلستان در سالن رشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، اظهار داشت: این طرح در وزارت علوم نهایی و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده است.

وی ادامه داد: مأموریت‌های هر استان و هر دانشگاه در این طرح مشخص شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار داریم دانشگاه‌های استان گلستان در یک فضای تعاملی دور یکدیگر جمع شده و به بررسی مشکلات آموزش عالی استان بپردازند.

زاهدی ادامه داد: لازمه حل مشکلات هماهنگی و همدلی است که اگر وجود نداشته باشند کارها به کندی پیش می‌رود و انتظارات مردم از مسئولان محقق نمی‌شود.

به گفته وی؛ واحدهای آموزش عالی در کنار یکدیگر قرار دارند نه در برابر هم بنابراین باید دست در دست یکدیگر داده و با روحیه تعامل و همکاری کارها را به پیش ببرند.

وزیر علوم دولت نهم بر توجه به آموزش‌های مهارتی در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت آموزش‌های مهارتی بروند تا نیازهای جامعه را از این طریق رفع کنند.

زاهدی با بیان اینکه فلسفه وجودی دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه آموزش‌های مهارتی به دانشجویان بود گفت: باید به دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل گرایش به مباحث نظری تذکر داده شود.

وی تأکید کرد: سایر دانشگاه‌ها نیز باید از مباحث نظری کاسته و به سمت مهارت آموزی سوق پیدا کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به صبحانه کاری هیئت رئیسه دانشگاه جامع گلستان با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه، پرداختن به مسائل و مشکلات این دانشگاه بود که به دعوت رئیس دانشگاه و اعضای کمیسیون فوق برگزار شد.

قربان عباسی، رئیس دانشگاه گلستان نیز در این مراسم گفت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نقش موثری در رفع مشکلات آموزش عالی استان دارند و بر همین اساس اعضای هیئت رئیسه خواهان برگزاری جلسه یا نشست با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بودند.

لازم به ذکر است؛ اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی سه‌شنبه شب به منظور بررسی مشکلات آموزشی استان گلستان وارد گرگان شدند و تا جمعه شب در استان حضور دارند.

انتهای پیام/83003/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول