اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکپارچه‌سازی و اصلاح اسناد مالکیت اراضی منابع طبیعی با روش کاداستر

خیری: اختلافات موجود در اراضی ملی برطرف می‌شود

مدیرکل ممیزی اراضی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: یکپارچه‌سازی و اصلاح اسناد مالکیت اراضی منابع طبیعی با روش کاداستر اختلافات موجود در اراضی ملی برطرف می‌شود.

خیری: اختلافات موجود در اراضی ملی برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدصادق خیری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشست مشترک مدیران و کارشناسان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی طرفین توافق کردند در مدت سه ماه در حدود 10 پلاک اقدامات اولیه را آغاز کنند.

وی ادامه داد: با ساماندهی عرصه‌های ملی و دولتی در طرح کاداستر از بسیاری از سودجویی‌ها جلوگیری می‌شود.

مدیرکل دفتر ممیزی اراضی سازمان جنگل‎ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه ثبت اراضی ملی تاکنون به شیوه سنتی بوده است، یادآور شد: طرح کاداستر شیوه نوین در ثبت اراضی محسوب می‌شود.

وی از ثبت 130 میلیون هکتار از اراضی ملی و دولتی به شیوه سنتی خبر داد و اذعان داشت: تاکنون این حجم از عملیات ثبت مالکیت با شیوه سنتی انجام شده است.

مدیرکل ممیزی اراضی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه اجرای طرح کاداستر در اراضی منابع طبیعی سرعت و دقت اصلاح نقشه‌های اراضی را افزایش می‌دهد، متذکر شد: به منظور اجرای صحیح این طرح کارگروه مشترک فنی در استان آذربایجان‌شرقی بین این دو اداره کل تشکیل می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی نیز در نشست مشترک مدیران و کارشناسان اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی با بیان اینکه در استان آذربایجان‌شرقی از 2.66 میلیون هکتار اراضی دولتی و ملی 1.8 میلیون هکتار سند اخذ شده است، بیان داشت: تلاش می‌شود تمام  اراضی ملی و دولتی با سرعت و دقت تعیین تکلیف شده و سند مالکیت اخذ شود.

داودی ضمن ابراز تشکر از همکاری جدی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان در تسریع امور مربوط به اخذ سند گفت: تاکنون به غیر از اراضی ملی برای 35 هزار هکتار از اراضی موات سند اخذ شده است.

وی اضافه کرد: بیش از 2 میلیون هکتار از اراضی که در سنوات گذشته نقشه تهیه شده فاقد مختصات بوده و شرایط لازم برای اخذ سند در چارچوب کاداستر را ندارد و این اداره کل را با مشکلاتی مواجه کرده، امید است با برگزاری جلسات مشترک و هماهنگی لازم با ثبت اسناد و املاک استان این مشکل برطرف شود.

کاظم بهپایی مدیرکل ثبت اسناد آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست با تأکید بر اینکه اخذ سند رسمی موجب قطع دست سودجویان از تصرف اراضی ملی و دولتی می‌شود، افزود: سازمان ثبت اسناد آماده همکاری همه جانبه برای تعیین تکلیف اراضی ملی و دولتی است تا این سرمایه ملی برای آیندگان حفظ شود.

وی تعامل دو اداره کل منابع و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک را گامی برای مثبت برای برطرف کردن مشکلات ثبتی دانست و ابراز امیدواری کرد که با تشکیل جلسات مستمر تمام اراضی ملی و دولتی تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/60002/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول